Playstation nie tylko zabawką

Podczas tokijskiej imprezy IPv6 Business Summit 2004, Sony zaprezentowało system do prowadzenia internetowych wideokonferencji oparty na konsoli PlayStation 2. W ramach prezentacji możliwe było prowadzenie wideokonferencji z użyciem podłączonej do sieci konsoli, sprzężonej z webkamerą USB i telewizorem.

Rozwiązanie zostało oparte na protokole IPv6 - technologii, która poza krajami azjatyckimi jest wykorzystywana niemal wyłącznie w sieciach eksperymentalnych. Jednak jego wdrożenie w Europie i USA może nastąpić już niebawem, ponieważ najwięksi producenci branży IT implementują obsługę tego standardu w coraz większej liczbie urządzeń i programów.

Wideokonferencje znajdują coraz powszechniejsze zastosowanie w biznesie, jednak wiele wskazuje na to, że system nad którym pracuje Sony mógłby trafić także do odbiorców prywatnych. Zaprezentowana w Tokio aplikacja oprócz prostoty obsługi zaskakiwała bowiem umieszczeniem prostej gry, którą można było się bawić podczas rozmowy. Prawdopodobnie więc japoński koncern będzie chciał zmienić oblicze rynku usług telefonicznych. Podstawowym atutem rozwiązania może być jego niska cena, gdyż do konsol wyposażonych w kamerkę (Sony już teraz sprzedaje urządzenie EyeToy) wystarczyłoby dokupienie płyty z odpowiednim programem.

Reklama

(4D)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: IPv6 | Sony | PlayStation Vita
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy