Nowy mBank - bankowość elektroniczna w technologii Microsoft

Nowy mBank, powstał w oparciu o rozwiązania Microsoft. Połączenie możliwości SQL Server i Windows Server z platformą programistyczną .NET, narzędzia C# i Silverlight pozwoliło stworzyć spójną platformę. mBank w nowej odsłonie powstał w odpowiedzi na zmiany w otaczającej nas rzeczywistości, które są pochodną rozwoju technologii i internetu. Od 19 lutego klienci banku mogą również korzystać z kanału bankowości mobilnej za pośrednictwem aplikacji na Windows Phone 8.

Lata temu mBank jako pierwszy sięgnął po pełnię możliwości internetu i łącząc ją w dużej skali z innowacyjną platformą technologiczną, stworzył i z powodzeniem zaimplementował na polskim rynku całkowicie cyfrowe rozwiązanie, niewymagające od klienta wizyt w oddziałach, podpisów i żmudnego obrotu gotówką. Nowy mBank ma być odpowiedzią na zmiany, jakie dokonują się na naszych oczach i definiują na nowo sposób korzystania z usług oraz zachowania i nawyki konsumentów. Twórcy nowej odsłony mBanku od początku mieli ambicję stworzenia najnowocześniejszego banku online na świecie, który będzie wykorzystywał potencjał technologii. Żeby dać klientom zupełnie nową jakość, serwis powstał w oparciu o wnikliwą analizę ich zachowań w sieci.

Reklama

- Budując nowy mBank, chcieliśmy rozszerzyć pojęcie bankowości elektronicznej znanej w dotychczasowym kształcie. Naszym celem było zaoferowanie użytkownikom przyjaznych i intuicyjnych usług, będących w zasięgu kilku kliknięć, wykraczających poza obsługę własnych rachunków. Mieliśmy bardzo precyzyjną wizję tego, jak nowoczesny bank może wyglądać. Myślę, że udało nam się zrealizować ten śmiały plan z sukcesem i będziemy wyznaczać kierunek rozwoju dla innych - mówi Michał Panowicz, dyrektor banku ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej w mBanku.

Założenia nowej platformy obejmowały nie tylko modernizację interfejsu, ale też wprowadzenie zupełnie nowego doświadczenia użytkownika, co było możliwe dzięki integracji wielu modułów. 

- Decydując się na tak rewolucyjne zmiany i wdrożenie wielu innowacji, szukaliśmy rozwiązania technologicznego, które pozwoli nam na szybki development aplikacji, a jednocześnie da pewność, że cała ta złożona platforma będzie stabilnie działać - dodaje Michał Panowicz z mBanku. - Zaangażowaliśmy w ten projekt ogromne zasoby i nie mogliśmy sobie pozwolić na błąd - dodał.

Spośród zaproponowanych przez dostawców rozwiązań mBank zdecydował się na wybór technologii Microsoft. Uzupełniające się wzajemnie rozwiązania Windows Server, SQL Server, platforma .NET, narzędzia C# i Silverlight pozwoliły stworzyć spójną platformę, obejmującą m.in. 20 serwerów fizycznych pracujących pod Windows Server 2012 oraz aż 60 rdzeni SQL Server. - Przewaga rozwiązania opartego na technologię Microsoft była bardzo widoczna. Zarówno od strony inwestycyjnej, jak i utrzymaniowej, stosunek ceny do jakości i możliwości był najbardziej korzystny - wyjaśnia Michał Panowicz. - Co więcej, rozwiązanie Microsoft pozwoliło wykorzystać dotychczasowe doświadczenia naszego zespołu. Dodatkowe koszty szkoleń i transferu wiedzy były minimalne, podczas gdy w przypadku pozostałych ofert musielibyśmy uwzględniać koszty i czas potrzebne na konieczne szkolenia pracowników - dodaje Panowicz.

Gruntownej przebudowie poddano niemal wszystkie elementy serwisu. Dla przykładu, w samej dziedzinie zarządzania rachunkami zastosowano 10 innowacji, które na jednym ekranie pozwalają zrozumieć nie tylko historię salda, ale również poznać jego prognozę, otrzymać  kredyt w 30 sekund lub ofertę lokaty. Dodatkowe moduły, przygotowane w oparciu o technologię Microsoft, obejmują również m.in. wideorozmowy, mądrą wyszukiwarkę, przelewy przez SMS i Facebook, a także pierwszy w Europie program rabatowy mOkazje, dzięki któremu klienci na zakupach mogą zarabiać.

Platforma nowego mBanku jest stopniowo udostępniana kolejnym klientom w Polsce, Czechach i na Słowacji. Docelowo będzie obsługiwać ponad 4 mln użytkowników, w tym klientów dawnego MultiBanku.

Wśród klientów mBanku, mających dostęp do poprzedniej i nowej wersji bankowości elektronicznej, ponad 70 proc. loguje się na nową platformę, a w ciągu ostatnich sześciu miesięcy udział nowego serwisu w logowaniach użytkowników wzrósł aż o 50 proc. Zdaniem dyrektora mBanku jest to satysfakcjonujący wynik, biorąc pod uwagę, że zdecydowana większość klientów wciąż ma dostęp do dwóch wersji bankowości elektronicznej. 

- Wdrożenie technologii Microsoft w mBanku to projekt unikalny na skalę światową. Udało się nie tylko osiągnąć krótki czas dostarczenia rozwiązania i cele biznesowe, ale też stabilność, bezpieczeństwo i bezawaryjność rozwiązania, które to czynniki są kluczowe w sektorze bankowości" - mówi Dariusz Piotrowski, dyrektor działu sprzedaży do Sektora Enterprise, Microsoft. - To doskonały przykład wykorzystania potencjału szerokiej platformy Microsoft do tworzenia innowacyjnych usług dla klientów - dodaje.

Kolejnym elementem projektu nowego mBanku jest uruchomiona 19 lutego br. bankowość mobilna. Aplikacja - podobnie jak nowa platforma elektroniczna - została zbudowana od podstaw i może poszczycić się mianem "made in Poland". Projekt w pełni wykorzystuje możliwości telefonów i systemów mobilnych. Użytkownicy Windows Phone mogą bezpłatnie pobrać aplikację mobilną, która umożliwia korzystanie i obsługę rachunków oraz operacji finansowych. Po kilku dniach od premiery aplikacja na Windows Phone stała się drugą - po Facebooku - najczęściej pobieraną aplikacją na ten system. Mobilna aplikacja mBanku dla systemu Windows Phone 8 powstała we współpracy z działem Nowych Technologii (Developers & Platforms Group) z polskiego oddziału Microsoft.

Informacja prasowa/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: mBank | Microsoft | Windows
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy