Nowa broń Microsoftu

Microsoft nie rezygnuje z prób konkurowania z Google'm.

Koncern właśnie powołał do życia Internet Services Research Center (ISRC), które będzie zajmowało się tylko i wyłącznie rozwijaniem technologii związanych z wyszukiwaniem w sieci i internetowymi reklamami.

ISRC będzie ściśle współpracowało z MSN i innymi wydziałami Microsoftu. Jego szefem zostanie Harry Shum, były główny inżynier microsoftowej grupy ds. wyszukiwania i platform reklamowych.

Niedawno pojawiły się plotki, że Microsoft buduje silny zespół, który ma konkurować z Google'm i który będzie miał swoją siedzibę niedaleko kampusu Google'a. Plany związane z ISRC mogły być przyczyną powstania tych pogłosek, chociaż przedstawiciele Microsoftu informują, że siedzibą grupy będzie Redmond.

Reklama

Nie wykluczają jednak, że pewne zespoły będą pracowały w Dolinie Krzemowej i Chinach. Bardzo możliwe, że powstanie grupa w Moutain View, tam znajduje się bowiem siedziba Google'a i tam pracują świetni specjaliści ds. wyszukiwania. Właśnie tam najłatwiej będzie Microsoftowi znaleźć dobrych pracowników.

Z ostatnich danych firmy comScoere wynika, że do Microsoftu należy 13,2% amerykańskiego rynku wyszukiwarek, podczas gdy do Google'a - 45,5%. Z kolei Nielsen/Net Ratings ocenia udziały Google'a na około 60 procent.

Mariusz Błoński

kopalniawiedzy.pl
Dowiedz się więcej na temat: Microsoft | broń | Google
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy