Najpopularniejsze tablety w Polsce

Polacy pokochali iPad'a, który był najchętniej kupowanym tabletem w I kwartale 2011 roku - wynika z danych internetowego sklepu Komputronik.pl.

Ponad 60 proc. klientów, którzy decydowali się na tablet, wybierało jeden z kilku modeli marki Apple. Drugim urządzeniem pod względem popularności okazał się Samsung Galaxy Tab P1000 preferowany przez 30 proc. użytkowników tabletów. Najmniejszym popytem cieszył się Creative ZiiO z 8-procentowym udziałem w sprzedaży Komputronik.pl.

Zdaniem specjalistów w tym kwartale może nastąpić przetasowanie na drugim i trzecim miejscu rankingu. Świadczą o tym parametry i możliwości nowego tabletu ViewPad 7, ultraprzenośnej alternatywy dla iPad'a. Produkt stanowi połączenie smartfonu, komputera menadżerskiego, centrum gier i czytnika książek elektronicznych. Dysponuje aż dwoma kamerami, modemem 3G i dokładnym systemem nawigacji. Produkt marki ViewSonic spełni oczekiwania osób, dla których iPad jest nieco za duży, a jednocześnie chcą się wyróżnić z rosnącego tłumu miłośników sprzętu Apple.

Reklama

Tak czy inaczej wydaje się, że na razie trudno będzie jakiejkolwiek marce zagrozić pozycji tabletu Apple. Jednym z czynników, które decydują o sukcesie iPad'a - poza prestiżową marką - może być 9.7-calowy ekran, podczas gdy produkty z logo Samsunga i Creative dysponują 7-calowymi matrycami. Z drugiej strony konkutrencyjne wobec iPad'a tabety mają swoje niezaprzeczalne atuty, którymi nie może pochwalić się produkt Apple. Warto wspomnieć chociażby długi czas pracy na baterii, który w przypadku ZiiO sięga nawet 25 godzin. Tablet Creative wyposażono ponadto w wyjście HDMI, bez którego muszą obejść się posiadacze iPad'a oraz Galaxy. Z kolei produkt Samsunga oferuje dostęp do czytnika kart microSD, odtwarza filmy w rozdzielczości do 1080p i waży jedynie 0,38 kg.

Według specjalistów IMS Research w 2011 roku na świecie klienci mają kupić aż 58 milionów tabletów. To by oznaczało, że będą stanowić blisko jedną czwartą rynku komputerów przenośnych, podczas gdy w 2010 roku ich udział w tym segmencie wynosił jedynie 8 proc.. Z kolei z danych Macoscope wynika, że obecnie w Polsce działa około 50 tysięcy tabletów, a do końca tego roku ich liczba ma wzrosnąć do 150 tysięcy.

Najpopularniejsze tablety

Liderem najnowszego zestawienia jest iPad, w przypadku którego największym popytem cieszył się model 3G z pamięcią o pojemności 32 GB. Tablet wyposażono w moduł 3G, który pozwala na komunikację z siecią w miejscach, w których nie ma możliwości korzystania z WiFi.

Największym konkurentem iPad'ów są tablety, które pracują pod kontrolą systemu Android. Należy do nich Samsung Galaxy Tab P1000, który również dysponuje modułem 3G. Wyświetlane na 7-calowym ekranie obrazy mają rozdzielczość 1024x600 pikseli. Tablet ten wyróżnia się spośród konkurentów kamerą internetową i czytnikiem microSD. Cechuje się bardzo niską wagą - wynoszącą zaledwie 0,38 kg. Dzięki wykorzystaniu systemu Android w wersji 2.2, tablet Samsunga bez problemu obsługuje Flash. Dobrą wiadomością jest także odtwarzanie filmów w niemal każdym formacie (także .mkv) i rozdzielczości do 1080p. Warto także wspomnieć o oprogramowaniu DLNA, które umożliwia między innymi przesyłanie odtwarzanych na tablecie plików video do telewizora lub komputera.

Numerem trzy w rankingu okazał się Creative ZiiO z 8 GB pamięci, który - podobnie jak tablet Galaxy - umożliwia oglądanie filmów w jakości HD (1080p). W przypadku tej marki zupełnie nie dziwi bardzo dobra jakość dźwięku. Dotknięcie ikony na 7-calowym ekranie powoduje uruchomienie aplikacji Pure Android Audio, dzięki której można uzyskać dostęp do zaawansowanych funkcji audio (np. X-Fi Crystalizer) oraz włączyć moduł Bluetooth. Funkcja X-Fi Expand służy do poprawy jakości dźwięku w filmach i grach. Można je kupować (podobnie, jak ebooki i różne aplikacje) między innymi w sklepie Creative ZiiStore. Ważną cechą ZiiO jest złącze HDMI, za pośrednictwem którego możemy połączyć tablet z telewizorem i oglądać filmy w jakości HD.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy