Mitsubishi opuszcza rynek LCD
Mitsubishi zdecydowało się na ograniczenie swojego udziału w sektorze płaskich telewizorów. Produkty tej firmy nie znikną, ale wybór będzie znacznie mniejszy.
- Naszym celem jest odzyskanie pozycji producenta dużych ekranów - oświadczyła Cayce Blanchard, zastępca dyrektora do spraw komunikacji w amerykańskim oddziale firmy. Będziemy produkowali i sprzedawali telewizory projekcyjne (MDPTV) i Laservue w rozmiarach 73 cali i większych. W sektorze systemów profesjonalnych skupimy się na sprzedaży projektorów, cyfrowych ścian, drukarek i dużych wyświetlaczy do użytku publicznego.
Firma zamierza rozbudować swoją ofertę sprzętu profesjonalnego w Ameryce Południowej i centrum kontynentu. Największą bombą jest informacja o opuszczeniu sektora LCD-TV. Mitsubishi Digital Electronics America będzie cięła etaty. Zamknie swoje biura w Ontario i Braselton, przekazując wszystkie usługi do Irvine. Zmniejszy się też zatrudnienie w meksykańskiej fabryce, chociaż sam zakład pozostanie otwarty i zajmie się produkcją paneli o dużych przekątnych.