Microsoft zaczyna wojnę z iPodem

Microsoft zaprezentował swoją odpowiedź na iPoda - Zune. Walka o dominację na rynku przenośnych odtwarzaczy muzycznych wchodzi w nowy etap

Gigant z Redmond na specjalnie zorganizowanej konferencji zaprezentował odtwarzacz MP3 - Zune oraz internetową usługę Zune Marketplace, za pomocą której klienci firmy będą mogli ściągać muzykę. Zune pojawi się w USA jeszcze przed świętami. Nie podano ceny odtwarzacza.

Reklama

- Rewolucja w świecie cyfrowej muzyki zaczyna się dopiero teraz - powiedział wiceprezydent Microsoft J. Allard, podsumowując nowy gadżet firmy.

Zune będzie sprzedawany w trzech kolorach (czarny, biały i brązowy). Odtwarzacz będzie miał wbudowany 30-gigabajtowy dysk, tuner FM, 3-calowy wyświetlacz (7,6 centymetrów) oraz zintegrowaną obsługę bezprzewodowej sieci Wi-Fi.

Dzięki Wi-Fi posiadacze Zune będą mogli wymieniać się ściągniętą muzyką. Jednak piosenki, które otrzymamy od innego użytkownika Wi-Fi automatycznie zostaną wykasowane po trzech dniach od wymiany, albo po trzykrotnym wysłuchaniu. W ten sposób Microsoft wychodzi naprzeciw wielkim wytwórnią płytowym oraz artystom - nadal podchodzącym do cyfrowej muzyki z dystansem.

Za pomocą Wi-Fi odtwarzacz będzie można także wzbogacić o dodatkowe funkcje.

Społeczność internautów oraz użytkowników Zune ma skupić się wokół internetowej usługi Zune Marketplace - odpowiednika iTunes, gdzie posiadacze Zune będą mogli ściągać muzykę. Struktura Zune Marketplace będzie opierała się na istniejącym już Xbox Live Marketplace, który umożliwia posiadaczom konsoli Microsoft Xbox 360 zdobywanie wersji demo najnowszych gier, zakup upgrade'ów oraz wymianę swoich spostrzeżeń.

Analitycy zgadzają się, że walka z posiadającym 75 procent rynku przenośnych odtwarzaczy Apple nie będzie łatwa. Ponieważ Zune będzie posiadał wyświetlacz większy niż odtwarzacze z rodziny iPodów - także i cena będzie wyższa (30-gigabajtowy iPod kosztuje 249 dolarów).

Zapewne dlatego Microsoft nie chce jej jeszcze ujawnić. Większy wyświetlacz początkowo nie będzie przydatny, ponieważ na starcie Microsoft nie planuje opcji ściągania filmów. - Microsoft docenia potęgę przenośnego formatu wideo, ale w dniu premiery Zune chcemy skupić się na muzyce - powiedział odpowiedzialny za marketing Zune Scott Erickson.

Ażeby zdążyć z premierą, nowy odtwarzacz Microsoft będzie produkowany przez Toshibę. Zaplanowano także promocję Zune wraz z nadchodzącym systemem operacyjnym Windows Vista (premierę systemu dla indywidualnych użytkowników zaplanowano na styczeń 2007 roku). Do popularyzacji Zune włączona zostanie także konsola nowej generacji Xbox 360. - Przyszłość jest pełna możliwości - powiedział Scott Erickson, podsumowując premierowy pokaz Zune.

INTERIA.PL/AFP
Dowiedz się więcej na temat: Xbox | wi-fi | Microsoft

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje