Microsoft zaciska pasa

W ciągu ostatnich trzech lat wydatki Microsoftu rosły szybciej, niż wpływy. Z tego powodu dyrektor firmy - Steve Ballmer - zapowiedział wprowadzenie poważnych oszczędności. Microsoft chce zaoszczędzić aż 1 mld USD w roku podatkowym kończącym się 30 czerwca 2005. Powinny się do tego przyczynić zmiany w systemie nagradzania pracowników - firma z Redmond m.in. mniej szczodrze będzie rozdzielać opcje na akcje.

Reklama

Microsoft ma także skonsolidować działalność reklamową poszczególnych oddziałów firmy. Pod lupę zostaną też wzięte firmy świadczące dla Microsoftu wszelkie usługi związane z marketingiem i obsługą klientów - gigant z Redmond ma ograniczyć liczbę partnerów i dzięki temu wynegocjować korzystniejsze kontrakty. Pomimo oszczędności, stosunek wydatków Microsoftu do liczby pracowników i tak wzrośnie w tym roku o 6% ze względu na coraz wyższe koszty opieki zdrowotnej. W rozesłanym do 57 tys. pracowników okólniku Ballmer zaapelował o rozpoczynanie wyłącznie realnych projektów i terminowe wykonywanie założonych zadań.

(4D)

Dowiedz się więcej na temat: Redmond | oszczędności | firmy | Microsoft

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje