Materiały użyte do produkcji nowego i30 i ich wpływ na bezpieczeństwo

Hyundai i30 to samochód nie tylko naszpikowany elektroniką, przepełniony systemami ułatwiającymi jazdę, ale również niezwykle bezpieczny. Duża w tym zasługa materiałów użytych w procesie produkcyjnym.

Hyundai i30 trzeciej generacji to samochód zaprojektowany, produkowany i przetestowany w Europie. To pierwszy tak "europejski" model w ofercie koreańskiego producenta. Auto ma 4340 mm długości, 1795 mm szerokości i 1455 mm wysokości, co oznacza odpowiednio o 40, 15 i 15 mm więcej w stosunku do dotychczasowych rozmiarów. Rozstaw osi to nadal 2650 mm (w porównaniu z poprzednią generacją), więc łatwo wywnioskować, że dodatkowe centymetry przełożyły się na zwiększenie przestrzeni we wnętrzu. Pojemność bagażnika, wynosząca 395 litrów, jest o 15 litrów większa niż w konkurencyjnym Golfie.

Reklama

Hyundai i30 to samochód osobowy przyjazny kierowcy, ale także niezwykle bezpieczny. Wpływ mają na to zastosowane systemy pomagające w jeździe oraz jakość materiałów użytych w procesie produkcyjnym.

Stal zaprojektowana na nowo

Nowy Hyundai i30 ma stać się najpopularniejszym samochodem kompaktowym w Europie. Trzecia generacja popularnego i30 może osiągnąć zakładany cel. Nowy model ma europejskie korzenie, gdyż powstał w europejskim centrum R&D marki Hyundai w niemieckim Russelsheim. W procesie projektowania brali udział także kierowcy z najważniejszych rynków na Starym Kontynencie. Samochód jest produkowany w nowoczesnej fabryce Hyundaia w Czechach.

Hyundai, jako jedyny, do produkcji swoich samochodów wytwarza własną stal. Nadwozie i30 jest aż w 53 proc. wykonane właśnie z tej, zaawansowanej i lekkiej, stali o zwiększonej wytrzymałości.  Dzięki temu zmniejszono masę nadwozia o 28 proc., przy jednoczesnym zwiększeniu jego sztywności o 22 proc.

Na pokładzie i30 znajdziemy tylko najwyższej jakości stal i stopy innych metali, o dodatkowej odporności na korozję. Taki zabieg minimalizuje ryzyko zużycia elementów stalowych, przekładając się na zwiększenie żywotności i bezpieczeństwa pojazdu. Do łączenia poszczególnych elementów użyto specjalnych klejów strukturalnych, które wzmacniają konstrukcję.

Wnętrze Hyundaia i30 jest ergonomiczne i praktyczne. Wszystkie elementy wyposażenia są dokładnie tam, gdzie powinny. Spasowanie materiałów jest wzorowe, a użyte tworzywa sztuczne są wysokiej jakości. Nie zabrakło także szlachetnej skóry, którą pokryta jest m.in. gałka skrzyni biegów czy kierownica..

Na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów składają się także różnorodne systemy, w które nowy i30 został wyposażony: m.in. system autonomicznego hamowania (AEB), inteligentny tempomat (SCC), system utrzymywania pasa ruchu (LKAS), system ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu, kontrola poziomu uwagi kierowcy (DAA), asystent świateł drogowych (HBA) czy system monitorowania martwego pola (BSD).

Samochód dla każdego

Hyundai i30 trzeciej generacji to jeden z najlepiej zapowiadających się samochodów rodzinnych tego roku. Jest nie tylko wzorowy pod kątem stylistyki, ale także wyposażenia. Zastosowane systemy zwiększające bezpieczeństwo to jedno, ale wytwarzana przez Hyundaia stal, to coś, czego nie praktykują producenci samochodów osobowych. Dzięki tak kompleksowemu podejściu, nowy Hyundai i30 to samochód dla każdego.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy