Manta i Samsung liderami sprzedaży w 2012

Według najnowszych danych Nielsena, przedstawionych przez "Dziennik Gazetę Prawną", największy udział w sprzedaży dekoderów w Polsce w 2012 roku miała firma Manta Multimedia. Podobne badania przeprowadzono dla sprzedaży telewizorów. Pozycję lidera zajął Samsung z aż 38 proc. udziału w sprzedaży telewizorów w 2012 roku. Daleko za nim znalazł się LG z 20 proc. Natomiast Sony, Toshiba, Sharp i Panasonic mieli udział w rynku poniżej 10 proc.

Na drugim miejscu uplasowała się marka WIWA, której dystrybutorem jest firma Kation. Trzecią pozycję zajął Ferguson, a następni byli Opticum, TechniSat, Cyfrowy Polsat i pozostali. Zdecydowanymi liderami byli jednak Manta i WIWA - z udziałem odpowiednio 21,9 proc. i 18,6 proc. Pozostałe marki miały udział na poziomie poniżej 10 proc. Na drugim miejscu uplasowała się marka WIWA, której dystrybutorem jest firma Kation. Trzecią pozycję zajął Ferguson, a następni byli Opticum, TechniSat, Cyfrowy Polsat i pozostali. Zdecydowanymi liderami byli jednak Manta i WIWA - z udziałem odpowiednio 21,9 proc. i 18,6 proc. Pozostałe marki miały udział na poziomie poniżej 10 proc.

- Szacujemy naszą sprzedaż na 400-450 tys. sztuk. To więcej, niż wynika z danych rynkowych, do których naszym zdaniem nie wliczono całej sprzedaży internetowej. W tym roku spodziewamy się osiągnąć 35-proc. udział w rynku, czyli sprzedać ponad 700 tys. sztuk urządzeń - wyjaśnił "Dziennikowi Gazecie Prawnej" Sławomir Mastej z Manta Multimedia. Warto zwrócić uwagę na wzrosty sprzedaży, jakie odnotowano w 2012 roku w stosunku do roku poprzedniego. Największy wzrost odnotowała firma Manta Multimedia - aż +19,8 p.p., a tuż za nim WIWA +12,7 p.p. Spadek odnotowały - TechniSat (-10,5 p.p.), Cyfrowy Polsat (-3,7 p.p.) i Opticum (-2,2 p.p.).

- Spodziewaliśmy się dwa razy większej sprzedaży. Nasze plany pokrzyżowali importerzy, których w ubiegłym roku przybywało jak grzybów po deszczu, oraz producenci telewizorów - powiedział "Dziennikowi Gazecie Prawnej" Paweł Szułczyński z firmy Globo Multimedia będącej producentem dekoderów Opticum.

Reklama

Wśród telewizorów, największy wzrost sprzedaży osiągnęła firma Samsung (+6 p.p.) i Toshiba (+4 p.p.). Największy spadek odnotował Sony (-5 p.p.).

- Po raz pierwszy w historii udało nam się wprowadzić do sprzedaży ponad milion sztuk telewizorów w Polsce. Co więcej, podczas cyfryzacji większym powodzeniem cieszyły się duże odbiorniki, a nie jedynie małe, jak przewidywaliśmy - powiedział "Dziennikowi Gazecie Prawnej" Grzegorz Stanisz z Samsunga.


Według szacunków Nielsena, sprzedaż dekoderów w 2012 roku wyniosła 1,5 mln sztuk wobec 2 tys. w 2011 roku, a sprzedaż telewizorów w 2012 roku 2,5 mln sztuk w porównaniu z 2,2 mln w 2011 roku. Zauważalny zatem jest znaczny wzrost sprzedaży dekoderów, co jest wynikiem procesu wdrażania naziemnej telewizji cyfrowej i wyłączania analogowej.

Z danych Nielsena wynika także, że w 2012 roku 3 mln polskich gospodarstw domowych zaczęło korzystać z telewizji cyfrowej. Oznacza to wzrost tego rynku o 22 p.p. w porównaniu z 2011 rokiem. Dziś sygnał cyfrowy odbiera już 70 proc. z ponad 13,2 mln gospodarstw domowych. Według danych Nielsena, Cyfrowy Polsat, CYFRA+ i platforma n przyciągnęli do siebie w 2012 roku łącznie około 0,5 mln klientów.

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: Samsung | Smart hub | Smart TV | Samsung Smart TV | Manta | tuner dvb-t | nowa antena dvb-t | DVB-T
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy