Isobar Create Warsaw - 15 nowych zastosowań NFC w 30 godzin

Maraton programistyczny „Isobar Create Warsaw” udowodnił, że technologia NFC to znacznie więcej niż płatności zbliżeniowe. Nagrodzone w konkursie aplikacje ułatwiają zakupy, eliminują kolejki, zachęcają do udziału w grach miejskich oraz interakcji z nośnikami reklamy zewnętrznej.

Odbywający się w dniach 11-12 maja "hackathon" zorganizowała agencja komunikacji zintegrowanej Hypermedia Isobar we współpracy z firmą MasterCard. Uczestnicy wydarzenia mieli 30 godzin na stworzenie prototypów aplikacji wykorzystujących technologię NFC w jednej z wybranych kategorii: In-store, Finanse, Rozrywka oraz Reklama zewnętrzna. W sumie powstało 15 aplikacji, które następnie były oceniane przez jury złożone z ekspertów z firm MasterCard, Procter & Gamble, Microsoft, LG Electronics, AMS oraz Hypermedia Isobar.

Reklama

W każdej z czterech kategorii jury przyznało główną nagrodę. Ponadto trzy projekty otrzymały specjalne wyróżnienia. Zwycięskie pomysły to:

-         Kategoria Finanse - Transistors - system ułatwiający zakupy odzieżowe, który eliminuje potrzebę oczekiwania do kasy.

-         Kategoria In-store - SmartQueue - rozwiązanie uprzyjemniające konsumentom oczekiwanie w kolejkach w placówkach firm. Firmom umożliwia z kolei lepsze zarządzanie obsługą klienta.

-         Kategoria Rozrywka - Touch The Future - pozwala tworzyć i uczestniczyć w grach miejskich.

-         Kategoria Reklama zewnętrzna - Vizao - aplikacja zachęcająca odbiorców do interakcji z nośnikami reklamy zewnętrznej wyposażonymi w znaczniki NFC. Umożliwia m.in. sterowanie grą na ekranie OOH przy pomocy smartfonu.

-  4 nagrody i 3 wyróżnienia przy 15 projektach - te liczby mówią same za siebie. Spotkaliśmy się z ludźmi, którzy mają świetne pomysły i umieją je realizować. Przekonaliśmy się również po raz kolejny, że NFC to technologia mająca zastosowanie w każdej dziedzinie życia. Rozwój tego typu rozwiązań zawsze był i będzie w centrum zainteresowania MasterCard. Czekamy zatem z niecierpliwością na wdrożenie nagrodzonych pomysłów i oczywiście na kolejne hackathony. - mówi Aleksander Naganowski, Business Leader odpowiedzialny za rozwój płatności mobilnych oddziału MasterCard Europe w Polsce. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby twórcy aplikacji stworzonych w trakcie hackathonu rozwijali je dalej i wprowadzili na rynek. Szczególnie, że technologia NFC ma duży potencjał, jeśli chodzi o zastosowanie w działaniach marketingowych.

- Konsumenci są dzisiaj bardzo wymagający, coraz trudniej przykuć ich uwagę. NFC daje jednak markom niezliczone możliwości łączenia światów offline i online i angażowania odbiorców, jak nigdy do tej pory. - mówi Krzysztof Andrzejczak dyrektor zarządzający agencji Hypermedia Isobar.

Organizatorem hackathonu w Warszawie była agencja komunikacji zintegrowanej Hypermedia Isobar we współpracy z firmą MasterCard. Sponsorami i partnerami wydarzenia były również firmy Procter&Gamble, LG Electronics Polska, Microsoft, AMS, Smartag oraz uPaid. Partnerem inwestycyjnym był fundusz IQ Partners.

Isobar Create Warsaw to już piąta edycja tego międzynarodowego maratonu programistycznego, w którym do tej pory wzięło udział prawie  200 uczestników i powstało ponad  50 aplikacji.

NFC (near field communication) -  to bezprzewodowa technologia komunikacyjna umożliwiająca przenoszenie danych między smartfonem a innymi urządzeniami wyposażonymi w chip NFC (smartfony, nośniki outdoor, tagi NFC, terminale płatnicze itp.). Obecnie jest ona najczęściej wykorzystywana w płatnościach zbliżeniowych. Producenci smartfonów dostrzegli potencjał NFC, dzięki czemu technologia ta szybko zyskuje na popularności. Według agencji badawczej Frost & Sullivan, do 2015 roku na światowym rynku znajdą się 863 miliony telefonów komórkowych wyposażonych w moduł NFC, co będzie stanowić ponad 53% całego rynku. Analitycy prognozują, że całkowita wartość płatności dokonywanych za pośrednictwem NFC na całym świecie osiągnie w 2015 roku wartość 111,19 miliardów euro, zaś w samej Unii Europejskiej wartość ta wyniesie 41,87 miliardów euro.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: NFC | hackaton | konferencja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy