IBM pomaga PKO usprawnić system bankowy

Zakończył się przeprowadzony przez IBM proces implementacji serwerów w PKO Banku Polskim. Jak twierdzi IBM, nowe serwery usprawnią operacje prowadzone przez największy polski Bank, dzięki czemu jego klienci uzyskają szybszy dostęp do szerokiej oferty usług bankowych.

Na mocy umowy z PKO Bankiem Polskim, IBM dostarczył serwery klasy mainframe oraz najnowsze oprogramowanie. IBM zapewnił również serwis instalacyjny oraz trzyletnią gwarancję. - W sytuacji rosnącego zainteresowania klientów ofertą Banku, podjęliśmy decyzję o współpracy z IBM w celu wykorzystania najlepszej i sprawdzonej na rynku technologii, przy pomocy której chcemy zapewnić nową jakość usług dla naszych klientów - mówi Andrzej Leszczyński dyrektor departamentu infrastruktury informatycznej PKO Banku Polskiego. IBM dostarczył i zainstalował serwery mainframe zEnterprise, działające na systemie operacyjnym zOS.

To najszybszy w branży, najbardziej skalowalny i elastyczny serwer korporacyjny, który pozwala na kompleksowe zarządzanie obciążeniami w zależności od potrzeb. Rozwiązanie pozwoli również na łatwe, szybkie i bezpieczne zarządzanie danymi dzięki użyciu bazy danych IBM DB2. Wdrożone oprogramowanie klasy IBM WebSphere pozwoli na integrację i automatyzację krytycznych dla działania banku procesów biznesowych.

- PKO Bank Polski należy do naszych największych klientów. Jestem przekonana, że najnowsze rozwiązania IBM przyczynią się do umocnienia pozycji Banku w sektorze finansowym - mówi Anna Sieńko, dyrektor generalna, IBM Polska.

Reklama

Jest to jedna z największych instalacji systemu klasy IBM z Enterprise na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. PKO Bank Polski to najstarszy i największy polski bank, mający aktywa wartości 170 mld złotych i ponad 6 milionów rachunków.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: PKO | IBM
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy