Garmin przejmuje Navigona

Firmy Garmin Ltd. i Navigon AG poinformowały o podpisaniu umowy przejęcia, w ramach której Navigon staje się spółką zależną od Garmin Ltd.

- Umowa ta z całą pewnością korzystnie wpłynie na poszerzenie oferty Garmin z zakresu rozwiązań mobilnych oraz przeznaczonych dla sektora motoryzacyjnego. Navigon to firma o ugruntowanej w Europie pozycji, której produkty OEM cieszą się dużą popularnością i uznaniem. Korzystając z doświadczenia Navigon, Garmin będzie mógł znacznie łatwiej rozwinąć własną ofertę dotyczącą tej części rynku - powiedział Cliff Pemble, prezes i dyrektor ds. operacyjnych Garmin. Przejmując Navigon otrzymujemy także jedną z najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się aplikacji nawigacyjnych dostępnych dla iPhona oraz platform Android. Dzięki temu, poprzez połączenie potencjałów obu firm, możemy liczyć na znaczny wzrost konkurencyjności, pozycji oraz zysków z tego segmentu rynku, zwłaszcza w Europie - dodał Pemble.

Reklama

Główna siedziba Navigon mieści się w Niemczech. Oprócz produktów OEM przeznaczonych dla branży motoryzacyjnej oraz aplikacji nawigacyjnych dedykowanych dla smartfonów, Navigon może pochwalić się również siedmioprocentowym udziałem w rynku przenośnych urządzeń GPS w Europie. Warto przy tym dodać, ze produkty Navigon są doceniane ze względu na oryginalny design, wysoką wydajność oraz wiele innowacyjnych funkcji.

- Czekamy z niecierpliwością na wymianę doświadczeń i technologii pomiędzy Garmin i Navigon. Fuzja ta umożliwi nam znaczne poszerzenie oferty, przygotowanie jeszcze lepszych produktów i zdobycie kolejnych, usatysfakcjonowanych klientów - powiedział Egon Minar, prezes Navigon. To, co łączy nasze obie firmy, to chęć tworzenia produktów innowacyjnych, które w pełni zaspokoją wymagania i potrzeby stawiane przez naszych klientów.

Navigon będzie funkcjonował jako firma zależna od Garmin Ltd., na zasadach ustalonych w podpisanej umowie. Szczegóły finansowe dotyczące transakcji przejęcia udziałów nie będą udostępnione.

Garmin oferuje szeroki wybór rozwiązań opracowanych z myślą o sektorze motoryzacyjnym, w tym systemy telekomunikacyjne i nawigacyjne oraz dedykowane dla nich oprogramowanie. Od momentu powstania w 1989 roku Garmin dostarczył 85 milionów urządzeń GPS, znacznie wyprzedzając pod tym względem inne, konkurencyjne firmy. Szeroki asortyment oraz innowacyjne i sprawdzone rozwiązania sprawiły, że Garmin to od wielu lat niekwestionowany lider w każdym z najważniejszych segmentów rynku urządzeń GPS, poczynając od motoryzacji, poprzez lotnictwo i żeglugę a na fitness, rekreacji na świeżym powietrzu czy narzędziach służących do śledzenia i aplikacjach dla systemów bezprzewodowych kończąc.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: gps | Garmin

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje