Finał Imagine Cup 2016 rozstrzygnięty

PSYLLOSOFT z Białegostoku, Unicell z Łodzi oraz UltraSonicSquad z Poznania to tegoroczni zwycięzcy krajowych finałów Imagine Cup 2016, którzy będą reprezentować Polskę podczas światowych półfinałów tego największego na świecie konkursu technologicznego dla studentów. W tym roku jury zwracało szczególną uwagę na innowację zgłoszonych projektów, a zwłaszcza na ich biznesowy potencjał i możliwość komercjalizacji. Już na tym etapie kilka projektów wzbudziło zainteresowanie inwestorów, którzy zapowiedzieli swoje wsparcie finansowe

Pierwsze miejsce w kategorii World Citizenship zdobył PSYLLOSOFT - zespół studentów z Politechniki Białostockiej, który stworzył projekt MATIA - wielosensorowy system wizyjny dla osób niewidomych, który pomoże im zastąpić niepoprawnie funkcjonujący narząd wzroku.

"Najważniejsza jest droga" - podsumował zwycięstwo w imieniu całego zespołu PSYLLOSOFT Krzysztof Bujnarowski.

Na najwyższym miejscu na podium w kategorii Games stanęła drużyna Unicell z Politechniki Łódzkiej i Wyższej Szkoły Informatyki i Umiejętności w Łodzi. Jej projekt to gra mobilna Unicell, w której kontrolujemy działanie organizmu jednokomórkowego. Jego celem jest przetrwanie i ewolucja.

Reklama

"Bardzo się cieszymy, że jury uznało naszą ideę za tak bardzo inspirującą i że pozwoli nam reprezentować Polskę na finałach" - powiedział Kamil Kozłowski z zespołu Unicell.

Pierwsze miejsce w kategorii Innovation jury przyznało UltraSonicSquad z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu za projekt Mouse3D. Jest to myszka wykorzystująca ultradźwięki pozwalając użytkownikowi w pełni wykorzystać możliwości trzech wymiarów w pracy na komputerze.

"Jesteśmy niesamowicie zaskoczeni. Wierzyliśmy, że UltraSonicSquad ze swoim zaawansowaniem i doświadczeniem ma szansę na wygraną. Cieszymy się, że udało się pokazać potencjał naszego rozwiązania i że sędziowie dostrzegli jego możliwości. Mamy świadomość, że wyjazd do USA jest na wyciągnięcie ręki. Czeka nas wiele pracy, ale na pewno warto" - Magda Szkalej z UltraSonicSquad.

"Tegoroczne projekty zaskoczyły jury bardzo wysokim poziomem zaawansowania biznesowego. Oprócz samego pomysłu i zastosowanego rozwiązania technologicznego liczy się przede wszystkim potencjał komercjalizacji projektu i jego zdolność do skutecznego zaistnienia na rynku. Formuła konkursu Imagine Cup zmieniała się w ciągu ostatnich kilku lat. Dzisiaj Imagine Cup to nie tylko konkurs, ale kuźnia start-upów, akcelerator, który wierzymy, że stymuluje innowacyjność i rozwój polskiej gospodarki" - podsumowuje Rafał Albin, Dyrektor Działu Nowych Technologii w polskim oddziale Microsoft.

Swoje nagrody przyznali również Partnerzy konkursu:

Cztery spośród nagród specjalnych przyznano drużynie Explicit Motion:

·         Nagroda Tadeusza Golonki w wysokości 10.000 dla projektu o najwyższym potencjalne biznesowym.

·         Nagroda Twist - udział w programie akceleracyjnym.

·         Nagroda Let’s Startup! - udział w finale DragonsDen.

·         Nagroda Billennium - lot w tunelu aerodynamicznym.

Dwie nagrody specjalne otrzymał zespół UltraSonicSquad:

·         Nagroda PARP - udział w finale konkursu dla start-upów.

·         Nagroda publiczności.

Kolejne dwie nagrody zdobyła drużyna Smartbox:

·         Nagroda za najlepszy projekt związany z branżą energetyczną przyznana przez firmę Energa.

·         Nagroda w kategorii specjalnej Smart City Challenge - smartfony Lumia 950.

Nagrodę Profi Auto za projekt związany z innowacjami dla branży motoryzacyjnej otrzymał zespół TechnoZONE.

Instytut Wzornictwa Przemysłowego przyznał nagrodę dla najlepszego projektanta interfejsu Andrzejowi Wysockiemu z zespołu LONG STORY SHORT za doskonałą warsztatowo i pełną wyobraźni grafikę gry.

Zwycięzców w trzech kategoriach - World Citizenship (Projekty Społeczne), Games (Gry) oraz Innovation (Innowacje) - wyłoniło VIP Jury pod przewodnictwem Magdy Taczanowskiej, Dyrektor Sektora Publicznego w polskim oddziale Microsoft, w składzie:

·         Michał Bańka, Dyrektor Departamentu Wsparcia Instytucji. Otoczenia Biznesu, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

·         Jacek Błoński, Managing Partner Zernike - Meta Ventures.

·         Andrzej Głowacki, Profesor Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie reprezentujący Instytut Wzornictwa Przemysłowego.

·         Adam Kiciński, Prezes Zarządu CD Projekt.

·         Marianna Sidoroff, Zastępca Dyrektora Departamentu Gospodarki Elektronicznej, Ministerstwo Rozwoju.

·         Michał Szaniawski, Wiceprezes Zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu.

"Ta pełna wyobraźni grafika i świat gry Hexiles są dowodem doskonałego warsztatu projektanta interfejsu Andrzeja Wysockiego z zespołu LONG STORY SHORT. Gra zachwyca przede wszystkim dbałością o szczegóły i artystycznym przedstawieniem świata mitologicznego. Jestem pewna, że tak bogaty graficznie projekt z pewnością zachęci użytkowników do sięgnięcia po grę" - mówi Bożena Gargas, Prezes IWP.

Współorganizatorem konkursu jest Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Mając na uwadze istotny wpływ, jaki ekosystem start-upów wywiera na polską gospodarkę, honorowy patronat nad imprezą w tym roku wyjątkowo objęły Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Cyfryzacji a także Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Partnerami merytorycznymi zostały firmy: Zernike - Meta Ventures oraz DotConnect. Wydarzenie sponsorują: Grupa Energa, Profi Auto, PARP, Billennium, Neuca, QBurst, Twist.


INTERIA.PL/informacje prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy