Fajne, ale denerwują

Ciekawą ankietę wśród użytkowników zaawansowanych telefonów komórkowych - tzw. smartphone - przeprowadziła firma Intuwave. Przepytała ona bowiem biznesmenów korzystających z tych inteligentnych telefonów komórkowych, co sądzą o takich urządzeniach.

Jak się okazało, pomimo dużych możliwości smartphone, rozczarowują one swoich użytkowników. Zaledwie 40% biorących udział w badaniu osób uznało, że są one godnym zaufania narzędziem pracy. Pozostali ankietowani narzekają na awaryjność urządzeń i związane z tym kłopoty serwisowe. Wśród wymienianych zastrzeżeń najczęściej pojawiają się problemy z poprawnym działaniem MMS-ów.

Reklama

Według Intuwave, przyczyną kłopotów jest brak odpowiednich procedur testowych. Producenci i operatorzy smartphone stosują testy wypracowane na potrzeby zwykłych "komórek", nieadekwatne dla nowych zastosowań. Najbardziej zaawansowane aparaty przejmują bowiem coraz więcej funkcji do niedawna zarezerwowanych dla komputerów, dlatego czas przenieść na platformy mobilne narzędzia testowe ze świata komputerów. Taka inwestycja powinna szybko się zwrócić - obecnie obsługa serwisowa smartphone jest bardzo uciążliwa, a znaczny procent urządzeń jest zwracany sprzedawcy. Co jednak najgorsze, smartphone po prostu często irytują swych użytkowników - najczęściej biznesmenów, którzy są przecież dla operatorów najcenniejszymi klientami. Jest to bowiem grupa generująca najwyższe wpływy i najmniej licząca się z ponoszonymi kosztami.

(4D)

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje