Do 2023 r. wartość pirackich usług TV przekroczy 67 mld dol.

Przewiduje się, że do 2023 r. wartość pirackich usług wideo dostępnych dla klientów telewizji płatnej, która nie została zapłacona operatorom pay-tv przekroczy 67 mld dol. - nawet w skali światowej to ogromna kwota i straty dla dostawców zawartości premium.

Według nowego badania Parks Associates, jeśli 10% abonentów płatnej telewizji przestanie płacić za usługę na rzecz piractwa, może to kosztować operatorów 6 mld dol.

Te 10 proc. jest języczkiem u wagi w tym raporcie, bo operatorzy często nie zdają sobie sprawy, w jaki sposób tracą abonentów, a potem muszą wydać ogromne pieniądze na walkę z piractwem lub zabezpieczenia antypirackie.

Raport wykazał również, że większość "publicznie uznanych działań antypirackich" ze strony amerykańskich operatorów płatnej telewizji koncentruje się na wykrywaniu i ograniczaniu udostępniania danych uwierzytelniających.

Elizabeth Parks, prezes Parks Associates, powiedziała: - W 2019 r. w USA ponad 12,5 mln gospodarstw domowych z płatną telewizją uzyskało dostęp do pirackich filmów. Dostawcy wideo dokładnie monitorują to zagrożenie i ustanawiają dedykowane zespoły i rozwiązania w odpowiedzi na piractwo.

Reklama

W poprzednim raporcie firmy oszacowano, że z 9,1 mld dol. utraconych w 2019 r. w wyniku udostępniania danych uwierzytelniających przez amerykańskich dostawców wideo około 28% (szacunkowo 2,5 mld dol.) zostało utraconych z powodu piractwa.

Steven Hawley, analityk współpracujący z Parks Associates i dyrektor zarządzający Piracy Monitor, powiedział: - Pozostała część 8,4 mld dol. została przypisana innym środkom, takim jak kradzież treści wideo z produkcji, dystrybucji, z uszkodzonych urządzeń konsumenckich, oraz z hostingu przez innych piratów.


Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: piractwo telewizyjne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy