Co piąty firmowy laptop ulega uszkodzeniu

Aż 20 procent laptopów używanych w firmach jest poddawanych naprawie w ciągu roku. Jakie są tego powody?

Powodem naprawy co dziesiątego laptopa są uszkodzenia powstałe na skutek zalania czy upuszczenia sprzętu. Konsekwencją dla co trzeciego przedsiębiorstwa jest utrata firmowych danych a także opóźnienie transakcji - wynika z badań grupy IDC przeprowadzonych na zlecenie firmy Panasonic.

Reklama

- Laptopy stały się podstawowym narzędziem pracy w przedsiębiorstwach i coraz więcej działów korzysta z elastyczności i wygody, jaką zapewniają. Niestety zbyt małą wagę przywiązuje się do typu zakupywanego sprzętu oraz kosztów, jakie z tego wynikają dla firmy - mówi Janusz Górka, area sales manager w firmie Panasonic. - Laptop przeznaczony do użytku w pracy mobilnej powinien być wytrzymały. Wydatek poniesiony przy zakupie takiego sprzętu, jak pokazuje badanie, zwraca się bardzo szybko dzięki dłuższemu czasowi eksploatacji oraz niższym kosztom utrzymania - kończy Janusz Górka.

Przyczyny uszkodzeń

W badaniu trzy czwarte respondentów wskazało, że ich notebooki miały uszkodzoną klawiaturę, a 66 proc. zgłosiło uszkodzenie ekranu. Spośród bardziej osłoniętych części urządzenia najbardziej podatne na awarie były baterie i dyski twarde, w obu przypadkach wskazane przez ponad połowę ankietowanych. Największa liczba uszkodzeń mechanicznych wynika z ludzkiego błędu i braku rozwagi podczas korzystania ze sprzętu: 72 proc. respondentów przyznało się do upuszczenia laptopa, dwie trzecie do zalania urządzenia, a 55 proc. powiedziało, że spadł on z biurka lub stołu.

Do największej liczby wypadków dochodziło w działach pracowników terenowych, następnie w administracji oraz dziale sprzedaży. 63 proc. respondentów badania jako skutek uszkodzenia laptopa wskazało utratę wydajności pracy, a ponad jedna trzecia utratę ważnych firmowych danych a także utratę lub opóźnienie transakcji.

- Do 2012 roku sprzedaż laptopów biznesowych przekroczy liczbę sprzedaży komputerów stacjonarnych. Dlatego strategia kupna laptopa powinna opierać się na jasnych wytycznych odnośnie jakości i wytrzymałości produktu - mówi David Daoud z IDC i dodaje: "Firmy powinny przy kupnie notebooków zwracać szczególną uwagę na wytrzymałość sprzętu oraz odporność na szereg czynników: nie tylko kurz, brud i wahania temperatury, lecz również uderzenia oraz zalania. Komputery na użytek firmowy powinny posiadać wzmocnioną klawiaturę oraz ekran, a także wysokiej jakości odporną obudowę".

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę IDC w 300 amerykańskich przedsiębiorstwach.

INTERIA.PL/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: powody | laptop

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje