Cała prawda o cenach internetu

Urząd Komunikacji Elektronicznej przedstawił analizę cen usług dostępu szerokopasmowego świadczonych w ramach umów BSA przez operatorów alternatywnych i TP.

Analiza stwierdza, że w ciągu dwóch ostatnich lat nastąpił znaczny wzrost liczby osób korzystających z internetu, przyrost abonentów, oraz wyraźny spadek cen szerokopasmowego dostępu do sieci przy jednoczesnym wzroście popularności usług szerokopasmowych. Ważną zmianą w warunkach świadczenia usług szerokopasmowych było zlikwidowanie tzw. limitów transferów, które obecnie nie występują w ofertach największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce.

Reklama

W raporcie możemy przeczytać, że rozwój rynku dostępu do sieci internet w ostatnim roku spowodowany był głównie częściowym uwolnieniem rynku usług telekomunikacyjnych. Tempo wzrostu liczby użytkowników internetu jednak nie było zadowalające i w związku z tym Prezes UKE w roku 2006 podjął szereg decyzji, które przyczyniły się między innymi do zwiększenia liczby osób korzystających z usług dostępu do sieci internet i znacznego spadku cen - tak przynajmniej uważa Urząd..

Analiza UKE przypomina, że na początku bieżącego roku pojawiły się pierwsze oferty operatorów alternatywnych wykorzystujących ofertę ramową BSA. GTS Energis i Netia jako pierwsi operatorzy alternatywni rozpoczęli świadczenie usługi dostępu szerokopasmowego klientom detalicznym podłączonym do sieci TP.

Pod koniec czerwca 2007 r. usługi dostępu szerokopasmowego przy wykorzystaniu infrastruktury TP zaoferowało Tele2., a z początkiem lipca 2007 r. również Telefonia Dialog.

Wszyscy operatorzy przygotowali swoje oferty na bazie oferty TP i świadczą je na bardzo podobnych warunkach. Stosują nawet zbliżone techniki marketingowe, tzn. w pierwszych okresach rozliczeniowych stosują duże upusty cenowe, a następnie opłata abonamentowa drastycznie wzrasta, w niektórych przypadkach nawet pięciokrotnie.

Dowiedz się więcej na temat: analiza | UKE | świadczenie | BSA | operatorzy | internet

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje