Batonik - tajną bronią

Badania przeprowadzone w Londynie wykazały, że blisko trzy czwarte pracowników biurowych byłoby skłonne zdradzić swoje hasło do sieci korporacyjnej w zamian za czekoladowy batonik. Badania, które przyniosły tak zaskakujący rezultat, przeprowadzili organizatorzy targów i konferencji na temat e-bezpieczeństwa Infosecurity Europe 2004, która ma się odbyć w stolicy Wielkiej Brytanii w przyszłym tygodniu.

Ankieterzy zagadywali pasażerów na stacji metra Liverpool Street, "wychwytywali" pracowników biurowych i oferowali im batonik w zamian za wyjawienie hasła do firmowego komputera. Ku zdumieniu badaczy 37% zagadniętych osób zgodziło się od razu, a dalsze 34% ulegało i przyznawało rację po komentarzu ankietera, że hasłem tym musi być imię ich dziecka albo domowego zwierzaka. Zdaniem szefowej targów Claire Sellick, wyniki tego badania świadczą o tym, że pracodawcy przykładają zdecydowanie zbyt niską wagę do szkoleń pracowników w zakresie bezpieczeństwa i wdrażania oraz uaktualniania odpowiednich procedur w biurach. Przeprowadzony eksperyment wykazał też, że zdecydowana większość badanych deklaruje niezadowolenie i stres związany z koniecznością zapamiętywania zbyt dużej ilości haseł. Ankietowani wyrażali pragnienie wprowadzenia zamiast tego identyfikacji opartej na danych biometrycznych (jak odciski palców) lub na odrębnych kartach chipowych.

Reklama

(Enter)

Dowiedz się więcej na temat: batonik

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje