Amerykanie kupują mniej telewizorów i filmów

Wyniki najnowszych badań pokazują, że w Stanach Zjednoczonych po raz pierwszy od 20 lat spadła liczba telewizorów. Zmniejszyła się także sprzedaż płyt DVD i Blu-ray.

Z danych firm Nielsen i Digital Entertainment Group (DEG) wynika, że stopień nasycenia w gospodarstwach domowych w USA telewizorami zmalał w ostatnim roku z 98,9 do 96,7 proc. Nastały też ciężkie czasy dla wydawców filmów. Sprzedaż DVD i Blu-ray w pierwszym kwartale 2011 roku była o 20 proc. niższa niż w roku ubiegłym (2 miliardy dolarów zamiast 2,58 miliarda).

Wszystko to wiąże się z kryzysem, ale nie tylko. Badacze zauważają, że ogromny wpływ na zmiany w tych liczbach mają też nowe formy dostępu do treści. DVD i Blu-ray tracą na popularności, ale cyfrowa wypożyczalnia Netflixa zyskuje. I to sporo, bo aż 33 proc. więcej niż w tym samym okresie rok temu (695 milionów dolarów w pierwszym kwartale 2011).

Reklama

Szkoda, że taka cyfrowa rewolucja nie jest póki co możliwa w Polsce. Oferty elektronicznych wypożyczalni i stron z treściami dostępnymi na żądanie są dużo lepsze niż kilka lat temu, ale nadal nie rzucają na kolana.

Szymon Adamus

http://hdtvmania.pl/

HDTVmania.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy