7-calowe tablety będą stanowiły aż 60 proc. rynku

DigiTimes, azjatycki serwis informacyjny, opublikował raport z którego wynika, że urządzenia o 7-calowych wyświetlaczach będą stanowić aż 60 proc. rynku. Ekrany 8,9-calowe zyskają 15 proc. udziału, a 9,7-calowe - 10 proc.

Przeprowadzone badania dowiodły, że 7-calowe tablety stały się popularne za sprawą chińskich producentów, którzy wyjątkowo upodobali sobie tę wielkość ekranu. Wiele z tych urządzeń trafiło na rynki europejskie i amerykańskie sygnowane logo mniej lub bardziej znanych wytwórców elektroniki.

Kolejnym ważnym czynnikiem mającym wpływ na popularność 7-calowych "dachówek" jest ich cena. Z racji niewielkich rozmiarów, przeważnie słabej jakości wykonania i specyfikacji ze średniej lub niskiej półki, urządzenia te są tanie i atrakcyjne dla klientów o mniej zasobnych portfelach. Trend ten można dostrzec także w naszym kraju, gdzie dla przeciętnego użytkownika cena ma ogromne znaczenie przy wyborze tabletu.

Reklama

Rezultaty badań przeprowadzonych na rynku azjatyckim nie pokrywają się jednak z wynikami ankiety przeprowadzonej wśród czytelników Tabletowo. Wskazują one, że idealną przekątną ekranu jest 10,1-cali, która, patrząc na raport DigiTimes, nie jest popularna w Azji. To dowód na to, że trendy rynkowe nie są uniwersalne i nie dadzą się zastosować w każdym kraju. Jeżeli jednak w sprzedaży pojawi się więcej 7-calowych, bardzo dobrych tabletów pokroju HTC Flyer oraz Huawei Ideos S7 Slim, przekątna ta może zyskać wielu fanów. Myślicie, że to możliwe?

Źródło informacji

tabletowo.pl
Dowiedz się więcej na temat: tablet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy