Więcej na akcesoria, niż na komputer

Mimo że spowodowany w ubiegłym roku przez kryzys gospodarczy dołek w wynikach globalnej sprzedaży komputerów wydaje się już zażegnany, analitycy rynku jak np. IDC są ostrożni w prognozach oczekiwanych wzrostów sprzedaży.

A tymczasem okazuje się, że zwłaszcza prywatni konsumenci oprócz wydatków na komputer przeznaczają taką samą sumę na akcesoria i peryferia. Według analizy IDC w Stanach Zjednoczonych na każdego dolara wydanego na komputer przypadało 1,05 dolara na oprogramowanie, aktualizacje i inne dodatki. W 2008 roku tendencja ta była jeszcze odwrotna - nakłady na akcesoria stanowiły zaledwie 87 centów amerykańskich.

Konsumenci prywatni inwestują przy tym większość pieniędzy w oprogramowanie zabezpieczające, a także w podzespoły zwiększające wydajność maszyn - przede wszystkim na pamięć RAM, dyski twarde i szybsze karty graficzne. Oprócz tego chętnie kupują programy i akcesoria do przetwarzania mediów cyfrowych.

Reklama

Do końca bieżącego roku nabywcy w Stanach Zjednoczonych przeznaczą 28 miliardów dolarów na peryferia i akcesoria do komputerów - oceniają specjaliści z IDC. Nakłady pieniężne przeznaczone na akcesoria rosną także w przedsiębiorstwach. Już w 2009 roku w USA mniejsze firmy liczące maksymalnie 100 pracowników wysupłały na ten cel około 2,7 miliarda dolarów - co według IDC odpowiada jednej czwartej ich całego budżetu na wydatki komputerowe.

HeiseOnline
Dowiedz się więcej na temat: kryzys gospodarczy | konsumenci | komputer | akcesoria
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy