Więcej chętnych do płacenia

Badania agencji Ipsos Insight, dotyczące pierwszego półrocza 2003 wykazują dwukrotny wzrost korzystania z odpłatnych, internetowych serwisów muzycznych. Raport opracowano na podstawie badań grupy reprezentatywnej amatorów e-muzyki w wieku od 12 lat włącznie

Badania agencji Ipsos Insight, dotyczące pierwszego półrocza 2003 wykazują dwukrotny wzrost korzystania z odpłatnych, internetowych serwisów muzycznych. Raport opracowano na podstawie badań grupy reprezentatywnej amatorów e-muzyki w wieku od 12 lat włącznie

Amerykańscy respondenci wykazywali szybko rosnącą (i nie odnotowywaną we wcześniejszych badaniach) gotowość by płacić za ściągane dźwięki: od 8% badanych w grudniu 2002 roku do 13% w kwietniu 2003 i do 16% w czerwcu. Najchętniej czynili to młodzi dorośli (18-24 lata), choć do ponoszenia opłat za muzykę przekonało się także 19% dorosłych w wieku 25-54 lata. Najbardziej oporne pozostawały nastolatki (12-18 lat), które nie posiadają jeszcze własnych kart kredytowych. Aby przyciągnąć tę grupę klientów popularne serwisy w rodzaju iTunes wprowadziły specjalne promocje dla najmłodszych użytkowników. Liderem na rynku w opisywanym okresie okazał się właśnie iTunes, co badacze wiążą z rosnącą popularnością iPodów ? urządzenia te posiadało wówczas 19% Amerykanów ściągających muzykę z Sieci. Analitycy Ipsos Insight wskazują na fakt, że w badanym okresie serwis Apple nie miał właściwie liczącej się konkurencji ? prawdopodobnie szczególnie interesujące okażą się wyniki badań drugiego półrocza 2003, kiedy to oprócz wzmożonej ofensywy RIAA przeciwko swapperom miało miejsce także uruchomienie iTunes dla Windows oraz mobilizacja konkurencji, w tym premiera odpłatnego serwisu Napster 2.0.

Reklama

(Enter)

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama