Ubuntu chce podbić rynek przedsiębiorstw

Canonical, twórca Ubuntu, poważnie myśli o wejściu na serwerowy rynek przedsiębiorstw. Firma przeprowadziła właśnie studium na temat sposobu użytkowania i postrzegania platform serwerowych.

Ubuntu Server miała dać firmie odpowiedź na temat różnic pomiędzy wersjami LTS i zwykłą. Przypomnijmy, że Canonical co pół roku publikuje nową edycję Ubuntu. Co dwa lata ukazują się edycje LTS (Long-Time Support), w ramach których firma udziela trzyletniego wsparcia klientom. W kwietniu bieżącego roku na rynek trafi Ubuntu LTS 10.04 o nazwie kodowej Lucid Lynx. Poprzednia edycja LTS to Hardy Hedron z kwietnia 2008.

Spośród 2650 osób, które wzięły udział w badaniu Ubuntu Server, aż 72 proc. odpowiedziało, że rozważając wykorzystanie Ubuntu w roli serwera, biorą pod uwagę takie czynniki jak możliwość tworzenia kopii zapasowych, obecność firewalla, poziom zabezpieczeń, wsparcie dla różnych systemów przechowywania danych oraz łatwość zarządzania. Innymi słowy, najważniejsze jest to, czy system nadaje się do krytycznych usług serwerowych. Dla wielu użytkowników istotnym czynnikiem jest też możliwość uzyskania pomocy technicznej ze strony producenta. Zwraca na nią uwagę 66 proc. badanych.

Reklama

Bardzo ważna jest również obsługa sprzętu. Najwyraźniej jednak nie ma z nią większych problemów, gdy Ubuntu jest instalowane na serwerach największych producentów, IBM-a, HP czy Della. Żaden z nich nie oferuje jednak Ubuntu jako domyślnej instalacji. Canonical, chcąc przekonać użytkowników do swojego systemu, stara się o odpowiednie certyfikaty, dające gwarancję, że opensource'owy OS będzie współpracował ze sprzętem. Jak zapowiedziała nowa szefowa Canonical, Jane Silber, to właśnie polityka certyfikacji będzie jednym z najważniejszych działań, mających na celu wypromowanie Ubuntu.

Mariusz Błoński

kopalniawiedzy.pl
Dowiedz się więcej na temat: firma | Ubuntu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy