Sport przyszłości?

Zespół badawczy z irlandzkiego oddziału MIT Media Lab opracował grę "Breakout for Two" - system telekonferencyjny, który umożliwia użytkownikom wspólne... uprawianie sportu bez koniecznosci ruszania się z domu. Jest to szczególnie interesujaca oferta dla maniaków komputerowych. Gra jest efektem prac trójki naukowców - Floriana Muellera, Stefana Agamanolisa i Rosalind Picard - nad tzw. interfejsami wysiłkowymi. Gra jest połączeniem piłki nożnej, tenisa i klasycznej gry komputerowej "Breakout".

Każdy z graczy staje przed podłączoną do internetu kamerą i uderza piłką w ścianę, na której znajduje się wirtualny ekran, a na nim to, co znajduje się po drugiej stronie łącza, a więc drugi gracz w identycznej sytuacji. Ściana podzielona jest na osiem bloków, które grający mają rozbijać piłką. System mierzy nie tylko celność, ale i siłę uderzenia - do "rozbicia" każdego z czworokątów potrzebne są aż trzy słabe uderzenia, ale wystarczy jedno bardzo mocne. Wygrywa osoba, która zniszczy więcej wirtualnych bloków.

W trakcie meczu, gracze mogą ze sobą taklże rozmawiać. Jak dowodzą twórcy rozwiązania, w interfejsach wysiłkowych drzemie spory potencjał ? osoby znajdujące się po dwóch stronach łącza jeśli połączy je aktywność fizyczna, mają szanse bliższego poznania się. Dlatego rozwiązanie może trafić nie tylko do salonów gier czy klubów sportowych, ale też zainteresuje firmy którym zależy na pogłębianiu więzi pomiędzy pracownikami komunikującymi się na odległość. Badania przeprowadzone na grupie 56 ochotników pokazały, że po półgodzinnej sesji "Breakout for Two" nieznajomi uważają się za dobrych kumpli. Wiadomo ? nie ma to jak się razem spocić. Co z tego, że przez internet.

Reklama

(4D)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sporty | sport
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama