Samsung chce być pierwszy w Polsce

- Naszym celem zawsze jest pierwsze miejsce na rynku. Tak jest również w tym przypadku - opowiada o marzeniach koreańskiego giganta Paweł Ziemiński, dyrektor marketingu i sprzedaży działu IT firmy Samsung Electronics Polska. Jakimi produktami ma zamiar zawojować polski rynek Samsung?

Na rynek trafi sześć modeli - X22, Q45 R60 plus, R70, P500 i R700. Ceny komputerów będą oscylować w granicach od 3,4 do 4,5 tysiąca złotych. Samsung zdecydował się na wprowadzenie na polski rynek modeli ze średniej półki, najwyraźniej na razie pozostawiając segment drogich notebooków Asusowi i Sony.

Reklama

Niektóre z komputerów mają zainstalowany system Windows Vista (Q45, R60 plus, R70 i R700 ), a niektóre Windows XP (X22, P500). Najlepszą specyfikację ze wszystkich modeli otrzymał R70 (jest on także najdroższy).

Na próżno szukać niespodzianek lub niecodziennych promocji. Przed Samsungiem długa droga - zarówno w celu zdobycia zaufania naszego klienta, jak i promocji samej marki. O to jak może wyglądać przyszłość komputerów mobilnych Samsunga w naszym kraju zapytaliśmy Pawła Ziemińskiego, dyrektor marketingu i sprzedaży działu IT firmy Samsung Electronics Polska,

INTERIA.PL: Co sprawiło, że podjęto decyzję o wejściu notebooków Samsung na polski rynek?

Paweł Ziemiński: Jestem przekonany, że jesteśmy w idealnym momencie, w którym rynek oczekuje naszych produktów, a my mamy możliwość te oczekiwania spełnić. Zaprezentowane produkty stanowią charakterystyczne dla firmy Samsung połączenie designu, najwyższej jakości i wysokich parametrów technicznych - właśnie tego typu urządzeń coraz częściej poszukują polscy konsumenci.

Rynek elektroniki użytkowej w Polsce w coraz większym stopniu odzwierciedla trendy europejskie, gdzie wzornictwo, funkcjonalność i indywidualność stają się podstawowymi czynnikami determinującymi decyzje zakupowe sprzętu elektronicznego.

Samsung nie jest w Polsce marką kojarzoną z notebookami. Jak planujecie to zmienić?

Paweł Ziemiński: Z całą pewnością Samsung jest marką kojarzoną z produktami wysokiej jakości. Takie właśnie są nasze notebooki, nie powinno więc być tutaj zdziwienia wśród naszych klientów. Szczerze mówiąc liczę, że nasi dotychczasowi klienci, a także te osoby, które dopiero planują zakup naszych produktów będą zadowolone, że zwiększa się portfolio naszych urządzeń. Planujemy oczywiście szereg działań wspierających wejście notebooków Samsung na polski rynek. Opracowana została kampania ATL, oparta w głównej mierze na internecie, jako kluczowym medium dotarcia do grupy docelowej.

Przygotowane działania wykraczają poza standardowe wykorzystywanie bannerów i stanowią innowacyjne połączenie nowoczesnych form video, działań e-pr, marketingu szeptanego i kreatywnych rozwiązań multimedialnych. Stworzona zostanie również specjalna strona dedykowana nowym produktom.

Dodatkowym wsparciem będzie również outdoor oraz kampania w prasie (tygodniki opinii, magazyny lifestylowe oraz biznesowe). Planowany jest także szereg działań BTL stworzonych z myślą o wszystkich poziomach sprzedaży - począwszy od dystrybucji i resellerów na kliencie końcowym, zarówno biznesowym jak i indywidualnym, kończąc.

Liderami polskiego rynku są Acer, HP i Asus. Ile procent polskiego rynku do końca roku planuje zdobyć Samsung? Jakie miejsce w rankingach sprzedaży, oraz jaka liczba sprzedanych komputerów państwa satysfakcjonuje?

Paweł Ziemiński: Naszym celem zawsze jest pierwsze miejsce na rynku. Tak jest również w tym przypadku. Mamy jednak świadomość, że jesteśmy na początku drogi, która doprowadzi nas do tego celu, jest to plan na najbliższe kilka lat. Głęboko wierzymy, że w 2008 roku zaczniemy z wysokiego C.

Co odróżnia notebooki Samsunga od konkurencji? Dlaczego przeciętny klient ma skorzystać właśnie z waszej oferty?

Paweł Ziemiński: Jak wspominałem wcześniej, tym co wyróżnia produkty firmy Samsung jest wysoka jakość i oryginalne wzornictwo - tak jest również w przypadku notebooków. Zaprezentowane dzisiaj modele wyróżniają się również znakomitymi parametrami technicznymi i doskonałym stosunkiem jakości do ceny. Oferowane notebooki w 70 proc. zbudowane są z oryginalnych podzespołów wyprodukowanych w naszych fabrykach, pozwala to kontrolować proces produkcji urządzeń niemal na wszystkich etapach i gwarantować ich jakość.

ŁK

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firmy | Samsung
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy