Panów w sieci jednak więcej

Z najnowszych badań firmy Nielsen//NetRatings wynika, że choć w Europie rośnie liczba kobiet korzystających z internetu, to jednak wciąż ich odsetek jest niższy niż mężczyzn. Co więcej, zanim nastąpi zrównanie płci w sieci, może upłynąć jeszcze wiele lat.W maju 2003r. kobiety stanowiły 42% internautów w Europie, czyli było to 35mln osób. W porównaniu do roku ubiegłego oznacza to wzrost o 1%. Wolne tempo wzrostu jest związane ze zmianami demograficznymi. Jak przewidują specjaliści dopiero około 2010r. może się wyrównać odsetek kobiet i mężczyzn korzystających z internetu.

W Ameryce proporcje te są odwrotne, aż 51% użytkowników internetu stanowią kobiety.

W zależności od kraju, proporcje te ulegają dość silnym wahaniom. Najwięcej internautek jest w Szwecji i Wielkiej Brytanii - ponad 45%, natomiast najmniej zainteresowane surfowaniem po Sieci są Włoszki - zaledwie 37,5%. Co więcej, odsetek ten zmalał w porównaniu z danymi z maja ubiegłego roku.

Największą popularnością wśród kobiet, zwłaszcza w tych krajach z najwyższym odsetkiem kobiet internautek, cieszą się strony oferujące zakupy online, zawierające informacje turystyczne i zdrowotne, strony finansowe i portale poświęcone urodzie. Co ciekawe, dużo większą popularnością cieszą się portale serwujące informacje "męskie" (samochody, sport, erotyka), niż witryny specjalnie dedykowane dla kobiet.

Reklama

(4D)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: proporcje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama