Neostrada Plus - ciąg dalszy

W nawiązaniu do wyjaśnienia nadesłanego przez rzecznika TP S.A., p. Witolda Rataja (zobacz tutaj ), redakcja serwisu Nowe Technologie INTERIA.PL informuje: Cieszy nas bardzo, że TP S.A. szybko reaguje na zarzuty pod jej adresem. Cieszy nas również to, że stara się w naszym niezbyt zinternetyzowanym kraju zapewnić w miarę komfortowy dostęp do sieci. Niestety mniej cieszy nas fakt, że , jak wynika z licznie docierających do nas sygnałów, klienci są traktowani "normalnie" do momentu zapłacenia dość pokaźnej sumy za usługę, a następnie juz nieco inaczej. Internauci informują nas, iż infolinia nie pracuje w trybie 24/7, a ponadto, jeśli użytkownik już się tam dodzwoni - to często jest traktowany jak intruz lub otrzymuje niewystarczające informacje. Nie cieszy nas również próba obarczenia winą użytkowników za kłopoty z Neostradą Plus.

Wiadomo bowiem, że mało osób jest komputerowymi geniuszami i klient płacąc za usługę ma prawo oczekiwać otrzymania w pełni sprawnego oprogramowania umożliwiającego poprawne działanie usługi.

Jeśli kłopoty są spowodowane "używaniem innego oprogramowania sieciowego", to można było to przewidzieć i napisać program odinstalowujący, który skutecznie usunie pozostałości choćby po wcześniej używanej wersji wolniejszej Neostrady (bo z uzyskanych przez nas informacji wynika, że problemy występują najczęściej właśnie przy takich zmianach oprogramowania).

Reklama

Skoro NeostradaPlus nie działa z wszystkimi dostępnymi na rynku kartami sieciowymi to może wystarczyłaby informacja w reklamówkach usługi, czy na stronie WWW, że Neostrada Plus działa wyłącznie z kartami wymienionych niżej firm (i tu lista)

Dziwi nas także to, że (jak nas informują internauci) w przypadku SDI takie kłopoty nie występują, co więcej - tę ostatnią usługę można uruchomić praktycznie na dowolnym komputerze i dowolnej platformie (m.in. Mac OS, Linux, a nawet tak obecnie egzotycznej jak Amiga). A może ogłosić konkurs na napisanie sprawnego oprogramowania (w tym oprogramowania dla innych platform), w którym nagrodą byłoby na przykład roczne korzystanie z usługi za darmo?

************************************************************************************

Po publikacji doszły do nas także kolejne informacje, mówiące o tym, że często usługa działa tylko w określonych godzinach (nie zawsze najwygodniejszych dla użytkowników) , a osoby zasięgające porad na infolinii otrzymują informacje nie prowadzące do usunięcia problemów. Pozwolimy sobie zacytować kilka z tych informacji:

"1. Wspomniana wyżej nakładka automatyzująca wywołanie połączenia ma zasadniczą wadę: nie da się jej wyłączyć i reaguje na każde wezwanie jakiegoś komponentu syst. operacyjnego lub jakiegoś zainstalowanego programu o udostępnienie usług internetowych, zgłaszając formularz z pytaniem "czy połączyć" Takie wezwanie może pochodzić np. od programu antywirusowego Symanteca. Formularz ten będzie zgłaszał się co chwila, w nieskończoność, uniemożliwiając jakąkolwiek pracę na komputerze, a nie zawsze przecież użytkownik chce być połączony z siecią. Pomoc techniczna nie umie sobie z tym poradzić.

2. TPSA nie informowała w swojej ofercie, a pracownicy jej pomocy technicznej wręcz mieli ZABRONIONE informowanie ewentualnych użytkowników (przed podpisaniem umowy) o fakcie, że w N.Plus nie da się uzyskać jednocześnie dostępu do sieci z dwu komputerów podłączonych do modemu poprzez np. hub'a. Jest to istotne ograniczenie funkcjonalności w stosunku do poprzedniej wersji Neostrady. A przecież jest wielu użytkowników mających więcej niz jeden komputer w danym mieszkaniu (lokalu). Nadmieniam, że umowa nie ogranicza tego prawa. Jednocześnie praktyka ograniczania jest śmieszna, gdyż można ją i tak ominąć, ponosząc jednak trochę kosztów i pracy.

I ja tak muszę zrobić, gdyż prowadząc małą firmę informatyczną muszę zapewnić wszystkim stanowiskom pracy dostęp do Internetu." (Marek)

***

"Od trzech tygodni czekam na wyjaśnienia, dlaczego nowa neostrada jest wolniejsza od poprzedniej, mimo ze umowa mówi o dwukrotnym wzroście przepustowości mojego łącza! ...i się chyba nie doczekam" (mohl)

****

"Cóż, nie bardzo chce mi się wierzyć w nieomylność oprogramowania TPSA, gdyż wiem, że program do obsługi usługi 30/60 oficjalnie (w piśmie TPSA i na infolinii) NIE DZIAŁA z Windows XP :(" (brenda)

****

"Co to za program, który może nie działać dlatego, że inny korzysta z tej samej biblioteki sieciowej. Z tego co mi wiadomo (skończyłem studia informatyczne) biblioteki sieciowe są bibliotekami współdzielonymi i może z nich korzystać nieograniczona teoretycznie liczba programów (ograniczona jedynie zasobami systemu) więc tłumaczenie, że ich aplikacja nie działa dlatego, że inna korzysta równocześnie z sieci jest nie na miejscu.

Legalnośc softu nie ma nic do rzeczy - z punktu widzenia komputera nie ma znaczenia czy się pracuje na spiraconym czy na oryginalnym systemie z wklepanym numerkiem (dla informacji - nie używam i nie posiadam w domu windowsa - to samo mogę zrobić na swojej dystrybucji pingwinka - na nim nie ma aplikacji TPSA a neostradę i tak da się bez problemu skonfigurować).

Ostatni powód - poprawności instalacji też wydaje mi się troszeczkę nie na miejscu. Po to robi się instalatory aby krok po kroku kopiowane były odpowiednie pliki w odpowiednie miejsca a także dokonana została odpowiednia konfiguracja...

No ale czego można spodziewać się po takim monopoliście - jacy specjaliści takie efekty (i wyjaśnienia)...

Z tego co też mi wiadomo ludzie, którzy próbowali dodzwonić się do ludzi od TPSA z tym problemem byli odsyłani ze stwierdzeniem - wina systemu a nie programu, więc stoi to w jawnej sprzeczności z odpowiedzią..." (Aluś)

****

"Jeśli problemem dla tepsy jest typ karty sieciowej to chyba nic nie stoi na przeszkodzie aby do zestawu dołączać "sprawdzone" karty sieciowe. Zwiększy to koszt i tak już drogiej usługi, ale w bardzo małym stopniu (mpsxhd)

*********************************************************************************

Na zakończenie: Nie zamierzamy atakować TP S.A., starając się zrozumieć argumenty obu stron. Wydaje nam się jednak, że w opisanej sprawie może pomóc jedynie rzeczowy dialog pomiędzy TP S.A. a użytkownikami. Serwis Nowe Technologie INTERIA.PL może w nim pośredniczyć

redakcja serwisu Nowe Technologie INTERIA.PL

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy