MMS popularniejsze od SMS?

Choć niektórym może się to wydać nieprawdopodobne, multimedialne wiadomości zdobędą znacznie większą popularność niż tradycyjne wiadomości tekstowe. Co więcej, już w 2008r. będą one przynosić operatorom większe dochody niż dotychczas najpopularniejsze SMS-y. Firma Yankee Group, autor tej prognozy, przestrzega jednak, że aby wykorzystać potencjał popularności MMS-ów operatorzy muszą dokonać inwestycji w infrastrukturę sprzętową, aby była ona zdolna przyjąć wzmożoną ilość transmitowanych danych

W przeciwnym przypadku mogą ryzykować utratę klientów, wynikającą ze słabej jakości świadczonych usług. Yankee Group przewiduje, że wiadomości multimedialne staną się głównym źródłem dochodów operatorów telekomunikacyjnych wraz z rozwojem oferty rozrywkowej, wykorzystującej możliwości MMS-ów. Ale będzie to oznaczało wzrost ruchu w sieciach telekomunikacyjnych, które mogą ulec przeciążeniu. "Branża bezprzewodowa jest wciąż w początkowym stadium świadczenia usług multimedialnych. Aby zapewnić użytkownikom pozytywny odbiór nowych usług, konieczne jest rozdzielenie ruchu Person 2 Person i Aplication 2 Person. Niewystarczająca infrastruktura dla wiadomości multimedialnych będzie przeszkodą w rozwoju tych usług i może spowodować, że pierwsi entuzjaści nie będą się wahać przed zrezygnowaniem z kiepskiej usługi. Niepowodzenia na starcie usług WAP powinny być doskonałą lekcją dla operatorów." - tak przedstawił sytuację branży XJ Wang, analityk Yankee Group.

Reklama

(4D)

Dowiedz się więcej na temat: MMS

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje