Kwestia Superfish - oficjalny list dyrektora Lenovo

Publikujemy najświeższe informacje dotyczące oprogramowania Superfish, a konkretnie list otwarty dyrektora technicznego Lenovo Petera Hortensiusa.

W zeszłym tygodniu internet obiegła informacja, że niektóre laptopy Lenovo są sprzedawane są wraz z oprogramowaniem Superfish, które umieszcza w naszych przeglądarkach dodatkowe reklamy. O temacie Lenovo i Superfish pisaliśmy w tym materiale.

Reklama

Poniżej publikujemy, w niezmienionej formie, list dyrektora technicznego Lenovo Petera Hortensiusa, który ma być podsumowaniem działań Lenovo podjętych po kryzysie wywołanym przez Superfish:

"We wrześniu 2014 r. postanowiliśmy, że niektóre z naszych notebooków przeznaczone dla klientów indywidualnych będą dostarczane z oprogramowaniem Superfish. Oprogramowanie to nie sprostało oczekiwaniom niektórych użytkowników, nie podnosząc równocześnie komfortu obsługi, stąd rozpoczęliśmy proces usuwania go z naszej konfiguracji fabrycznej.  

 Następnie, gdy doszły do naszej wiadomości opublikowane raporty o luce bezpieczeństwa spowodowanej przez oprogramowanie Superfish, podjęliśmy natychmiastowe działania w celu jej usunięcia. Niewątpliwie sprawa ta wywołała zaniepokojenie naszych klientów, partnerów biznesowych oraz wszystkich, którzy interesują się firmą Lenovo, naszą branżą oraz ogólnie technologią. Chciałbym za to ponownie przeprosić. Jednocześnie chciałbym zainicjować proces bieżącego informowania o tym, jak pracujemy nad rozwiązaniem problemu i przywróceniem Waszej wiary w Lenovo. 

  Podjęliśmy już szereg istotnych działań:

- Zaprzestaliśmy fabrycznego instalowania oprogramowania Superfish  i nie będziemy już więcej umieszczać go na żadnych urządzeniach. -        Podjęliśmy we własnym zakresie, oraz we współpracy z naszymi partnerami biznesowymi, działania, które mają zabezpieczyć Wasze komputery przed tą luką bezpieczeństwa, tak łatwo i szybko, jak to tylko możliwe.

-         W czwartek 19 lutego firma Lenovo udostępniła procedurę ręcznej naprawy,  a w piątek 20 lutego udostępniliśmy naszym klientom automatyczne narzędzie  do łatwego usunięcia Superfish wraz z powiązanymi plikami.

-         Również w piątek nasi partnerzy biznesowi Microsoft, McAfee i Symantec, zaktualizowali swoje oprogramowanie, aby automatycznie zablokować i usunąć oprogramowanie Superfish. Zapewniło to automatyczną ochronę użytkownikom, którzy korzystają z produktów tych firm. Chcielibyśmy podziękować naszym partnerom za ich szybką reakcję.

-         Wymienione wyżej działania zapewniają ochronę wszystkim nowym produktom znajdującym się w magazynach. Krótko po pierwszym uruchomieniu systemu, program antywirusowy uruchomi skanowanie i usunie oprogramowanie Superfish z systemu. Oprogramowanie Superfish zostanie usunięte w ten sam sposób z systemów, które są odtwarzane z obrazu na zapasowej partycji dysku twardego (re-imaged).

-         W przypadku urządzeń już użytkowanych, oprogramowanie Superfish zostanie usunięte po aktualizacji programu antywirusowego.

Pozostajemy w stałym, niezwłocznym kontakcie z naszymi klientami, partnerami biznesowymi  i znawcami branży. Mamy nadzieję, że dzięki wzajemnej komunikacji jesteśmy lepiej zorientowani  w zaistniałej sytuacji i wiemy, jakie działania są teraz najważniejsze. 

Aktualnie opracowujemy plan działań dla eliminowania luk oprogramowania i zapewnienia jego bezpieczeństwa. Kolejne, konkretnie zdefiniowane kroki przedstawimy do końca tego tygodnia.

Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że rozważamy szerokie spektrum możliwości, w tym:

-         uproszczenie pierwszej konfiguracji  komputera (czyli czytelny system operacyjny
i oprogramowanie, które znajdują się na Waszym urządzeniu i są gotowe do pracy zaraz po wyjęciu z opakowania),

-         bezpośrednią współpracę z użytkownikami, ekspertami z dziedziny ochrony prywatności/bezpieczeństwa i innymi podmiotami, w celu szybkiego opracowania właściwej strategii pre-instalowania oprogramowania,

-         zwracanie się z prośbą o opinię do naszych nawet najbardziej zagorzałych krytyków, w celu oceny rozwoju naszych produktów.

Chociaż omawiany problem ograniczał się do notebooków dla klientów indywidualnych i w żaden sposób nie dotyczył naszych notebooków ThinkPad, tabletów, desktopów ani smartfonów, ani też firmowych serwerów lub urządzeń pamięci masowej, rozumiemy, że wszyscy klienci Lenovo mogą być zainteresowani obecną sytuacją i planowanymi przez nas działaniami. Niewątpliwie nasza reputacja ma wpływ na wszystkie te obszary naszej działalności oraz opinie wszystkich naszych klientów. Jesteśmy zdeterminowani, aby naprawić zaistniałą sytuację, zwiększyć bezpieczeństwo dostarczanych produktów, a także pomóc całej branży w eliminowaniu i zapobieganiu problemom bezpieczeństwa, jakie zostały ujawnione w ubiegłym tygodniu".

Informacja prasowa/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: superfish | lenovo | tani notebook

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje