"Klient rządzi światem" - wywiad z Intelem

16 grudnia mija 60. rocznica powstania pierwszego tranzystora. Procesory przebyły długą drogę do 45-nanometrowej technologii. Nie ma lepszego momentu, aby porozmawiać z Tomaszem Klekowski, dyrektorem Intela na region Europy Centralnej i Wschodniej.



Reklama

Tomasz Klekowski (37 lat) dyrektor Intela na region Europy Centralnej i Wschodniej. Związany z firmą od 1998 roku, swoją karierę u producenta procesorów rozpoczął jako konsultant dla sektora publicznego i przedsiębiorstw. Obecnie odpowiada on za działania Intela w Polsce, Albanii, Bośni, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, Hercegowinie, Litwie, Łotwie, Macedonii, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i Węgrzech.

INTERIA.PL: Zacznijmy do początków branży komputerowej w Polsce - "Młody Technik", pierwsze numery "Bajtka" i audycje w "Rozgłośni Harcerskiej". Czy kiedykolwiek spodziewał się Pan, że Polska stanie się tak ważnym elementem europejskiego rynku?

Tomasz Klekowski: Wtedy jeszcze chodziłem do szkoły podstawowej, a w ogólniaku szczytem marzeń był własny komputer. W tych czasach na lekcjach informatyki pracowaliśmy na ZX Spectrum i komputerze Timex. Na studiach wykładowcy zwykli mówić, że jedną z konieczności pracy informatyka jest posiadanie pudełka po butach, w którym można umieszczać karty perforowane. Wtedy prawdziwą podstawą działania studenta były dyskietki. Teraz na wykłady i do biblioteki przynosi się notebooka. Świat i polska branża IT przeszły długą drogę w wykorzystywaniu technologii.

Kiedy zacząłem pracować w branży, co roku słyszałem, że polski rynek IT zostanie zdominowany przez zachodnie firmy. Tymczasem po 15 latach polska branża IT jest bardzo różnorodna, a polskie firmy odgrywają ogromną rolę nie tylko w kraju, ale całym regionie. Oczywiście międzynarodowe korporacje przynoszą wiele innowacji - im większa różnorodność, tym łatwiejsze przenoszenie i implementacja nowości.

Dowiedz się więcej na temat: komputer | firma | konkurencja | firmy | technologie | intel | wywiady

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje