Intela rewolucja w grafice 3D

Problemy z grafią w najnowszych grach? Gry komputerowe nie mają wystarczającego poziomu realizmu? Wszystko ma ulec zmianie za sprawą architektury Larrabee autorstwa Intela.

Intel planuje rewolucję w świecie grafiki komputerowej - głównym sprawcą zmian w świecie grafiki trójwymiarowej ma być architektura Larrabee. Została ona zaprojektowana we współpracy z najlepszymi na świecie ekspertami od grafiki 3D i zapewni programistom gier oraz interfejsów W Larabee jednostki renderujące DirectX i OpenGL mogą być w pełni programowalnymi potokami graficznymi. Ponadto natywny model programowania Larrabee umożliwi tworzenie szerokiej gamy aplikacji równoległych.

Rdzeń procesora Larrabee wywodzi się z konstrukcji Intel Pentium (wykonującej polecenia po kolei i synchronizującej pamięć podręczną) z ulepszeniami, takimi jak jednostka przetwarzania wektorowego (VPU), rozszerzone 64-bitowe instrukcje i wielowątkowość.

Reklama

Czego możemy się spodziewać po Larrabee?

- Wiele rdzeni x86 uzupełnionych szeroką jednostką przetwarzania wektorowego

- Stałe bloki logiczne zapewniające wyższy współczynnik wydajności na wat i zwiększające elastyczność i programowalność architektury.

- Spójna pamięć podręczna drugiego poziomu, która zapewnia efektywną komunikację wewnątrz procesora i szybki lokalny dostęp do danych przez poszczególne rdzenie.

- Szeregowanie zadań wykonywane w całości na poziomie oprogramowania, a nie przez stałe obwody logiczne.

- Natywny model programowania obsługujący szeroką gamę aplikacji równoległych, które używają nietypowych struktur danych.

Dodatkowe cechy architektury Larrabee:

- Architektura Larrabee ma potok wywodzący się z procesora Pentium, który używa krótkiego potoku wykonawczego z całkowicie spójną pamięcią podręczną. Larrabee dodaje do tego ważne ulepszenia, takie jak wielowątkowość, rozszerzenia 64-bitowe oraz zaawansowane pobieranie wstępne.

- Architektura rozszerza zbiór instrukcji x86, dodając szerokie operacje wektorowe i kilka wyspecjalizowanych instrukcji skalarnych.

- Każdy rdzeń w architekturze Larrabee ma szybki dostęp do swojej 256-kilobajtowej części spójnej pamięci podręcznej L2.

- Architektura Larrabee przydziela każdemu rdzeniowi 32 KB na pamięć podręczną instrukcji i 32 KB na pamięć podręczną danych.

- Obsługuje 4 wątki wykonawcze na rdzeń, z oddzielnymi zestawami rejestrów dla każdego wątku.

- Uzyskuje wysoką gęstość obliczeniową dzięki 3-argumentowej, 16-bajtowej jednostce przetwarzania wektorowego (VPU), która wykonuje instrukcje na liczbach całkowitych, zmiennopozycyjnych o pojedynczej precyzji i zmiennopozycyjnych o podwójnej precyzji.

- Szeregowanie zadań w architekturze Larrabee jest wykonywane przez oprogramowanie, a nie przez stałe obwody logiczne.

- Architektura Larrabee używa 1024-bitowej, dwukierunkowej sieci pierścieniowej (tzn. 512 bity w każdym kierunku), aby zmniejszyć opóźnienia komunikacji między agentami.

- Architektura Larrabee w pełni obsługuje standardy IEEE dla pojedynczej i podwójnej precyzji operacji zmiennopozycyjnych. Wsparcie dla tych norm jest warunkiem wstępnym dla wielu rodzajów zadań, w tym aplikacji finansowych.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: grafika | Intel | pamięć | rewolucja | Architektura
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy