IDC: Sprzedaż PC spada o 13,9 proc. Winnym system Windows 8

Firma IDC opublikowała w marcu raport, w którym prognozowano zmniejszenie sprzedaży komputerów PC do końca roku 2013 o 1,3 proc. Teraz IDC wydała swój raport na temat dostaw PC w pierwszym kwartale 2013 roku. Wyniki okazały się jeszcze gorsze.

IDC twierdzi, że w ciągu pierwszego kwartału sprzedano 76,3 milionów komputerów. Oznacza to wynik o 13,9 procent niższy niż w tym samym okresie rok temu. Pierwotne prognozy IDC również zakładały spadek sprzedaży pecetów w pierwszym kwartale 2013 roku, jednak tylko o 7,7 proc. 

Reklama

Co się stało, że odnotowaliśmy tak znaczący spadek zainteresowania nowym sprzętem? IDC jednoznacznie obarcza winą system Windows 8. Jednym z powodów jest to, że "sprzęt z Windows 8 to komputery z ekranami dotykowymi, o cienkiej sylwetce - przez co klientów odstrasza bariera cenowa, spowodowana m.in. dostępnością materiałów." IDC twierdzi jednak, że sam design systemu Windows 8 ma także znaczący wpływ na spadek sprzedaży.

Jak mówi analityk IDC: "Podczas gdy niektórzy konsumenci doceniają nowe funkcje i możliwości, dotykowe opcje systemu Windows 8, radykalne zmiany w interfejsie użytkownika, usuwanie znanego przycisku Start, a także wyższa cena związana z opcjami dotykowymi, sprawiły, że komputery stały się mniej atrakcyjne w odniesieniu do tabletów i innych urządzeń konkurencyjnych. Microsoft będzie musiał podjąć bardzo trudne decyzje, jeśli chce ożywić rynek PC".

IDC twierdzi również, że obecne problemy restrukturyzacyjne, które dotyczą dwóch spośród najważniejszych producentów PC: HP i Dell, mogły także mieć wpływ na rynek PC. Lenovo wydaje się być wyjątkiem: specjaliści z IDC twierdzą, że firma "nadal realizuje strategię ataku".

Microsoft ma się wykazać wynik finansowy dla pierwszego kwartału 2013 w czwartek, 18 kwietnia. Wówczas poznamy oficjalne wyniki sprzedaży sprzętu z Windows 8.

Źródło informacji

instalki.pl
Dowiedz się więcej na temat: komputery | komputery z Windows 8 | Microsoft | windows 8

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje