Żniwa u polskich operatorów

Polscy operatorzy komórkowi powinni w tym roku zdobyć 2,3 mln nowych klientów, czyli o 0,6 proc, więcej, niż zakładają ich tegoroczne biznes plany - wynika z raportu Domu Inwestycyjnego BRE Banku. Jeśli te przewidywania się spełnią, liczba polskich użytkowników komórek przekroczy z końcem roku 9 mln.

Założenia okażą się realne, jeśli sieciom uda się utrzymać na dotychczasowym poziomie dynamikę wzrostu liczby klientów. W trzecim kwartale zeszłego roku najwięcej ich pozyskał Polkomtel S.A. (325 tys.) potem Centertel (298 tys.) i Polska Telefonia Cyfrowa (286 tys.). W całym 2000 roku Polacy najchętniej wybierali jednak usługi sieci Era, której operatorem jest PTC - baza klientów tej firmy rozrosła się w ubiegłym roku o 1,05 mln osób. Na drugim miejscu uplasował się Polkomtel S.A. (938 tys.), wyprzedzając Centertela (807 tys.), który dopiero w drugim kwartale 2000 rozszerzył swój zasięg poza największe polskie aglomeracje przez wprowadzenie systemu GSM 900.

Reklama

Analitycy podkreślają też stały wzrost odsetka klientów sieci GSM, korzystających z tzw. usług przedpłaconych (pre-paid). W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku telefony tego typu kupiło 62 proc. nowych użytkowników, w porównaniu do 47 proc. w poprzednim kwartale. W całym roku 2000 niemal co trzecia komórka zakupiona w polskim salonie GSM była wyposażona w kartę pre-paid.

za: Expander.pl

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy