Reklamy komórkowe nielegalne?

Angielska Komisja Ochrony Danych (Data Protection Commission) ostrzega, że ogłoszenia wysyłane do posiadaczy telefonów komórkowych mogą zostać uznane za nielegalne. Operatorzy sieci komórkowych, którzy niedawno wspomogli angielski budżet kwota ponad 60 miliardów GBP za licencje na UMTS zapewne liczą na to, że duża część nakładów zwróci im się właśnie dzięki takim ogłoszeniom.


Angielska Komisja Ochrony Danych (Data Protection Commission) ostrzega, że ogłoszenia wysyłane do posiadaczy telefonów komórkowych mogą zostać uznane za nielegalne. Operatorzy sieci komórkowych, którzy niedawno wspomogli angielski budżet kwota ponad 60 miliardów GBP za licencje na UMTS zapewne liczą na to, że duża część nakładów zwróci im się właśnie dzięki takim ogłoszeniom.

Miały by być one wysyłane do użytkowników telefonów bezpośrednio przez reklamodawcę, który wykupiłby u operatora odpowiednia licencję. Tymczasem DPC twierdzi, że zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej, przyjęta ostatnio przez rząd brytyjski - wysyłanie takich reklam zostanie uznane za "nielegalne udostępnianie danych osobowych posiadaczy firmom trzecim (tzn. reklamodawcom)". Zapowiada się niezła afera, niemniej Ministerstwo Handlu Wielkiej Brytanii wystąpiło już do Komisji Europejskiej z zapytaniem "co z tym fantem zrobić". Najprawdopodobniej wszystko rozstrzygnie się na przyszłorocznym szczycie teleinformatycznym państw G7 w Lisbonie

Reklama



(c) INTERIA.PL, 2000

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: reklamy | nielegalne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy