O tych producentach komórek na pewno nie słyszałeś
Specjaliści z firmy analitycznej Strategy Analytics przyjrzeli się, jakie telefony trafiły do klientów w pierwszych miesiącach bieżącego roku. Okazało się, że nieznani na szeroką skalę producenci mogą w sumie pochwalić się udziałem wynoszącym aż 13 rynku komórkowego. Co to za firmy?
Według Strategy Analytics, ponad 200 dopiero rozwijających się firm sprzedało łącznie aż 48 milionów telefonów w pierwszym kwartale 2011 roku. Słyszeliście kiedyś o takich producentach, jak Micromax, Spice Mobile czy Yulong Coolpad?
"W pierwszym kwartale firmy takie jak chociażby Micromax czy Spice Mobile zdobyły znaczący udział w rynku w krajach rozwijających się, pokonując takie marki, jak Motorola czy Sony Ericsson. Tani producenci uzupełniają swoje portfolio low-endowymi urządzeniami obsługującymi wiele kart SIM, a nawet smartfonami z obsługą 3G" - czytamy w raporcie Strategy Analytics.
Według analityków, marka Yulong Coolpad jest na dobrej drodze do stania się największym producentem urządzeń obsługujących 3G, przeznaczonych dla średnio majętnych nabywców w Chinach. Być może za kilka lub kilkanaście lat nieznane dziś marki wejdą na rynek globalny. Cytując Wyspiańskiego: "Chińczyki trzymają się mocno".
Paweł Żmuda