Nokia Lumia 900 - Europa obejdzie się smakiem?

Doczekaliśmy się wreszcie prezentacji najlepszego Windows Phone'a Nokii, którego zabrakło podczas Nokia World 2011. Na oficjalnej konferencji Stephen Elop zaprezentował światu Nokię Lumię 900.

Zaprezentowana właśnie Lumia 900 to ulepszona wersja modelu 800, który pod koniec stycznia ma trafić do sprzedaży w Polsce. Jest to również nowy flagowy model obsługujący łączność 4G. O najnowszym Windows Phone'ie dowiedzieliśmy się już sporo z wcześniejszych wycieków ujawnionych przez serwis Pocket Now, warto jednak jeszcze raz zapoznać się ze specyfikacją urządzenia opartego na Windows Phone 7.5 Mango Commercial Release 2.

Nokia Lumia 900 została wyposażona w większy, 4,3-calowy ekran AMOLED ClearBlack o rozdzielczości WVGA (480 na 800) i oparta jest na jednordzeniowym układzie Qualcomm Snapdragon APQ8055 o taktowaniu 1,4 GHz. W porównaniu do Lumii 800, nowy smartfon ma baterię o pojemności 1800 mAh, moduł LTE oraz kamerkę do wideorozmów. Ponadto, nie zabrakło: 512 MB pamięci RAM, 16 GB wbudowanej pamięci Flash, WiFi b/g/n, Bluetooth 2.1 czy aparatu 8 Mpix z szerokokątnym obiektywem Carl Zeiss Tessar (22 mm f/2.2), który pozwala nagrywać wideo w jakości 720p. Całość zapakowana jest w obudowę wzorowaną na tej z Lumii 800 i Nokii N9, która początkowo będzie dostępna w kolorze czarnym i niebieskim.

Reklama

Niestety, jest jedno "ale". Smartfon ma trafić w ciągu najbliższych miesięcy do oferty amerykańskiego operatora AT&T i będzie dostępny u niego na wyłączność. Oznacza to, że póki co można zapomnieć o tym, że model pojawi się na Starym Kontynencie. Powtarza się scenariusz z Titanem II, który został zaprezentowany kilka godzin wcześniej. Szkoda tej decyzji, bo Lumia 900 prezentuje się świetnie. Poniekąd jednak jest ona uzasadniona...

Premierę najnowszego Windows Phone można bowiem określić również jako wielki powrót Nokii do Stanów Zjednoczonych, gdzie nigdy fińskiej firmie nie udało się na poważnie zaistnieć. Czy tym razem się uda? Finowie, długo przygotowywali się do premiery modelu i postanowili zadbać o odpowiednie zaplecze marketingowe.

W standardzie użytkownicy Lumii 900 otrzymają usługę Nokia Drive, program Tango, która pozwala prowadzić wideorozmowy oraz dwie specjalne aplikacje na amerykański rynek. Pierwsza jest ESPN Sports Hub znany z ubiegłorocznej imprezy Nokia World, a drugim CNN App. Mają one zapewnić użytkownikom łatwy dostęp do najważniejszych wiadomości z kraju z poziomu telefonu. Dodatkowo, Nokia współpracuje obecnie z EA Mobile w przeniesieniu najlepszych tytułów firmy na system Windows Phone (będą dostępne globalnie).

Czy to wystarczy? Ciężko powiedzieć, konkurencja w Stanach jest jeszcze mocniejsza niż na europejskim rynku, a do oferty samego AT&T tylko dzisiaj trafiły co najmniej cztery mocne smartfony z obsługą LTE. Za Lumią 900 przemawia świeżość zarówno pod względem systemu, designu, jak i marki, ale wszystko i tak zapewne zależeć będzie od odpowiedniego marketingu.

Mateusz Żołyniak

http://komorkomania.pl

Komórkomania.pl
Dowiedz się więcej na temat: Windows | Smartfon | Nokia | CES
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy