Jak UKE zamierza podnieść jakość usług telefonii komórkowej?

Dobrowolne porozumienie zamiast kolejnych regulacji. W ten właśnie sposób prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej chce pracować nad podnoszeniem jakości usług. Operatorzy mogą dobrowolnie przystąpić do porozumienia i wspólnie z UKE opracować zasady świadczenia usług mobilnych oraz obsługi klienta. Korzyści? Abonent, który czuje się bezpieczniejszy, chętniej podpisuje umowę.

Jaki ma być cel porozumienia między UKE i operatorami? Jak wyjaśnia Magdalena Gaj, prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej: "Memorandum o jakości usług to takie wyrażenie woli przez wszystkich przedsiębiorców funkcjonujących na rynku, którzy do niego przystąpią oraz prezesa UKE, że chcemy i będziemy robić wszystko, by nasi klienci nie musieli kupować kota w worku".

Rezultatem ma być sytuacja, kiedy klient dostaje do ręki jasno sformułowaną umowę, która nie tylko wylicza jego zobowiązania wobec operatora, ale także określa minimalne poziomy jakości usług, których dotyczy. Oczywiście, jedną z głównych kości niezgody są tu oferowane prędkości łącz szerokopasmowych, w przypadku których rzeczywistość potrafi znacząco różnić się od tego, co klient widzi w reklamie.

Magdalena Gaj zamierza wraz z operatorami ustalić kilka wskaźników jakości usług świadczonych na naszym rynku - między innymi: czas oczekiwania na przyłączenie, na połączenie z konsultantem, prędkość przesyłu danych, ściągania informacji. Jeśli uzgodniona zostanie wspólna metodologia pomiaru tych parametrów, to publikowane przez dostawców usług wyniki pozwolą na łatwe i rzetelne porównanie jakości oferowanych usług.

Reklama

Prezes UKE podkreśla, że jest to inicjatywa dobrowolna i nikt nie będzie zmuszany do uczestnictwa. Dodaje jednak, że przystąpienie do porozumienia wskazywać będzie, że danej firmie zależy na jakości usług i dbałości o klienta.

Operatorzy, którzy mimo wszystko nie zdecydują się na ten krok, będą jednak i tak musieli zastosować się do późniejszych przepisów. A te planowane mają na celu dokładnie to samo, czyli podnoszenie jakości usług - z tym jednak, że w takim przypadku UKE będzie dysponować już możliwością egzekwowania ustalonych zasad.

Kira Czarczyńska

Komórkomania.pl
Dowiedz się więcej na temat: telefonia komórkowa | UKE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama