Ja i moja Nokia

Co daje mi posiadanie telefonu komórkowego? Na to i inne pytania odpowiadali w tym miesiącu użytkownicy telefonów Nokia w badaniu, przeprowadzonym przez Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor na zlecenie Nokii.

Test miał na celu uzyskanie informacji na temat najczęściej uzywanych modeli telefonów Nokia i powodów wyboru danego aparatu. Zleceniodawce badań interesowało także, z jakich usług dostępnych w telefonie najczęsciej korzystają kupujący, do jakich celów używają komórek i wreszcie jak oceniają funkcjonalność swojego telefonu. Respondenci kwalifikowani do wywiadu w sposób losowo-kwotowy to mężczyźni i kobiety w wieku od 15 do 65 lat, reprezentujący różne grupy zawodowe i stopień wykształcenia, w tym także uczniowie i studenci.

Reklama

Z badania wynika, że Polacy w dalszym ciągu kupują telefony w przede wszystkim w promocji. 98 proc. ankietowanych wykorzystuje swój telefon komórkowy do kontaktu z rodziną i ze znajomymi. Tylko co czwarty badany odbiera przez komórkę Nokii serwisy informacyjne.

Kobiety, szczególnie młode, deklarują, iż posiadanie telefonu komórkowego daje im poczucie wolności i bezpieczeństwa. Mężczyznom częściej posiadanie komórki pozwala zabijać nudę. Osoby w średnim wieku i starsze zgodziły się ze stwierdzeniem, że obecnie posiadanie komórki to standard i już nie wypada jej nie mieć.

Ponad 70 proc. badanych wybrało telefon Nokia ze względu na niezawodną, solidną markę oraz na łatwość obsługi i wielkość telefonu. Przy wyborze telefonu kobiety częściej niż mężczyźni kierowały się rekomendacją innych. Dla 64 proc. młodych mężczyzn istotna jest wielkość wyświetlacza, podczas gdy stan gotowości (53 proc.) i kolor (48 proc.) telefonu cieszy się największym uznaniem mężczyzn po 51 roku życia.

Około 40 proc. badanych komponuje przy pomocy swojego telefonu dzwonki oraz melodyjki, a także wykorzystuje go do flirtowania. Telefon jako narzędzie rozrywki i do prowadzenia flirtów najchętniej wykorzystują ludzie młodzi w wieku 15-30 lat. 83 proc. kobiet składa ta drogą życzenia okolicznościowe, podczas gdy ponad 60 proc. mężczyzn używa gier w swoim telefonie . Z usług SMS najczęściej korzystają młodzi mężczyźni w wieku 15-30 lat, głównie uczniowie i studenci.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: telefon | Nokia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy