Wyszukiwarka Amazon.com

Po siedmiu miesiącach przygotowań, Amazon bez rozgłosu uruchomił wersję testową swojego serwisu wyszukiwania. Tym samym największa księgarnia internetowa na świecie wchodzi na rynek zdominowany przez takich gigantów jak Google i Yahoo. Nowy serwis o nazwie A9 pozwala na przeszukiwanie Internetu, zasobów Amazonu, bazy filmowej (Internet Movie Database) oraz Google.

Nowością jest możliwość wyszukiwania wprost z paska adresu przeglądarki - jeśli szukamy informacji na przykład o Magazynie Komputerowym Enter jako adres www wystarczy wpisać a9.com/Enter . Rzeczniczka prasowa A9 Alison Diboll zwraca uwagę na nowatorski i przyjazny interfejs wyszukiwarki. Serwis pozwala także na zachowywanie i przeglądanie historii uzyskiwanych rezultatów i wynajduje informacje na temat książek związanych z tematyką wyszukiwania, dostępnych w Amazonie. Istotną nowością jest możliwość prowadzenia dziennika z notatkami na temat odwiedzanych stron, który jest dostępny z dowolnego komputera. Siedziba A9 mieści się w kalifornijskim Palo Alto, a na czele firmy stoi znany specjalista Udi Manber wcześniejszy dyrektor ds. rozwoju technologii w Yahoo. Manber dołączył do zespołu Amazonu przed dwoma laty, a jego dziełem jest między innymi popularna funkcjonalność "Search Inside the Book", pozwalająca użytkownikom na przeszukiwanie cyfrowych wersji książek, dostępnych w Amazonie. (ZDNet)

Reklama

(Enter)

Dowiedz się więcej na temat: yahoo | serwis | Google | wyszukiwarka | amazon.com

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje