Wielka awaria poczty Gmail

24 lutego od godziny 10:30 użytkownicy poczty Gmail, także w płatnej wersji biznesowej, mogli mieć problemy z zalogowaniem się na swoje konta przez WWW. Firmie Google udało się rozwiązać problem w 2,5 godziny, ale do tej pory nie podała przyczyny awarii.

To nie pierwszy problem z dostępem do stron logowania poczty Gmail (błąd 502), jednak dotychczas awarie trwały zwykle krócej i nie były tak bardzo odczuwalne dla tak dużej liczby osób jednocześnie. Problemów doświadczyli użytkownicy poczty Google z całego świata, w tym także z Polski, korzystający z konta pocztowego przez serwis webmail.

Niedługo po zidentyfikowaniu awarii, na forum pomocy Google pojawił się komunikat następującej treści:

"Wiemy o problemie z dostępem do poczty Gmail, który wystąpił dziś około godziny 10:30. Pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu i poinformujemy Was, jak tylko będziemy dysponować nowymi informacjami. Przepraszamy za wszelkie niedogodności z tym związane".

Reklama

Skutki awarii odczuli nie tylko użytkownicy darmowej poczty, ale również firmy i organizacje korzystające z poczty Google w ramach usługi Google Apps, która dostępna jest także w płatnej wersji. Na całym świecie z usługi poczty elektronicznej Gmail korzysta ponad 100 milionów osób. Więcej użytkowników mają tylko Yahoo! Mail i Windows Live Hotmail - wynika z badań firmy comScore.

Kłopotów z pocztą Gmail nie powinny natomiast odnotować osoby, które logują się na swoich skrzynkach pocztowych przez lokalne programy, takie jak np. Thunderbird, IncrediMail czy The Bat.

Dziennik Internautów kontaktował się w tej sprawie z przedstawicielami Google. Nie otrzymaliśmy żadnych informacji ponad to, co już ogłoszono na forum pomocy. Dowiedzieliśmy się jedynie, że aktualna informacja o statusie prac nad usunięciem problemu powinna być dostępna na stronach pomocy dla użytkowników Gmail i Google Apps.

Po godzinie 13:00 ruszyły konta Gmail testowane przez Dziennik Internautów. Również kilku czytelników doniosło nam, że poczta Google znów działa. Ze źródeł DI wynika, że Google nie zamierza podawać szczegółów dotyczących awarii.

Na oficjalnym blogu Google poinformowano jedynie, że problem z funkcjonowaniem Gmail został usunięty. Firma ostrzega ponadto, że użytkownicy, którzy w trakcie awarii kilkukrotnie próbowali zalogować się na swoje konta mogą przy kolejnym logowaniu na stronie www zostać poproszeni o wprowadzenie kodu CAPTCHA. Jest to standardowa procedura Google, która ma uchronić przed dostaniem się na konto przez sieciowe roboty.

Źródło: Dziennik Internautów
Dowiedz się więcej na temat: Google | konta | awaria
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy