Wideo przyszłością internetu

Internet daje szansę, ale tylko tym, którzy zmieniają się razem z siecią. Model komunikacji oparty na publikacji newsów i kontentu w stylu dawnych agencji informacyjnych skończył się nieodwołalnie. Obecne serwisy multimedialne nieuchronnie zmierzają do przewagi przekazu wideo nad formą tekstową. Formy, które zdobędą rynek, będą krótkie, kontrowersyjne i proste. Kto się nie dostosuje - zginie.

Dwie dekady funkcjonowania internetu to okres ciągłej ewolucji modelu komunikacji przedsiębiorstw z rynkiem - poprzez reklamę, publikacje w mediach czy też własne witryny internetowe. Te ostatnie przeszły długą drogę: od czystego tekstu, do rozbudowanych serwisów multimedialnych. Z obserwacji sieci wynika, że kto nie umie wykorzystać pełnego potencjału internetu, ten zginie w natłoku informacji, "zasłonięty" przez konkurencję.

Reklama

Jaki ma być nowy serwis internetowy?

Obraz, dźwięk i interakcja - to teraz najważniejsze elementy nowoczesnego serwisu internetowego, o czym świadczy dynamiczny wzrost popularności tych stron, które zawierają materiały wideo. Według najnowszego raportu comScore. Video Metrix, w listopadzie 2008 roku amerykańscy internauci obejrzeli 12,7 miliarda filmów wideo. Jest to o 34 proc. więcej niż w odpowiednim miesiącu roku ubiegłego. Nowego trendu nie można lekceważyć także w Polsce.

Prostota i jasny komunikat

Wraz ze wzrostem dostępnych w sieci materiałów zmieniają się także oczekiwania internautów. Użytkownik sieci nie jest pasywny, oczekuje precyzyjnych wyników, w łatwej i przystępnej formie, tak aby zrozumieć dany komunikat wobec natłoku otaczających go informacji. Popularność przekazu wideo jest w głównej mierze udziałem serwisów społecznościowych, które otworzyły projektantów firmowych serwisów internetowych na nowe możliwości kontaktu z internautami.

- Z materiałów wideo korzystają nie tylko dla klienci, ale także media. Wykorzystanie tej technologii w serwisie firmowym jest skuteczną metodą dotarcia do wszystkich grup docelowych. Jest proste, szybkie i wystarczająco czytelne, by zwrócić uwagę użytkowników sieci - komentuje Marcin Setlak, dyrektor agencji interaktywnej EOL GROUP, właściciela platformy VIDZE.pl

Hosting wideo dla firm

Przedsiębiorcy mogą publikować swoje materiały na niezależnych serwisach, jednakże ostatecznie to strona korporacyjna pozostaje najważniejszym, pierwotnym źródłem informacji o firmie, jej produktach i usługach. Musi zatem ona dostosować swoją formę i treść do panujących obecnie trendów.

Coraz więcej firm decyduje się podejść do prezentacji siebie i swojej oferty za pomocą profesjonalnie przygotowanych materiałów.

- Wielu przedsiębiorców obawia się publikacji własnych materiałów w sieci za pośrednictwem niezależnych serwisów. Przeszkodą mogą być przekierowania na konkurencyjne materiały czy też obce reklamy ? zapewnia Marcin Setlak.

Masz tylko kilka chwil aby zainteresować

Projektanci serwisów internetowych muszą uwzględnić dwa założenia: internauta sam poszukuje informacji oraz może poświęcić na nasz przekaz najwyżej kilka chwil. To, co firma ma do przekazania, musi być łatwe do odnalezienia i tak zaprojektowane, by przykuć uwagę użytkownika sieci. Technologie informatyczne, potrzebne do realizacji tych celów są już dostępne na rynku. Potrzebna jest jedynie inicjatywa po stronie przedsiębiorstw.

Źródło informacji

Komputer w Firmie
Dowiedz się więcej na temat: wideo

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje