Wdrożenie Office 365 w jednym z największych sklepów internetowych

Merlin.pl zmodernizował system komunikacji w firmie z wykorzystaniem Microsoft Office 365. Dzięki wdrożeniu Office 365 znacznie uprościliśmy zarządzanie czasem kadry menadżerskiej w przedsiębiorstwie. Rozwiązaliśmy problem przepełniających się skrzynek, zcentralizowaliśmy książkę adresową, uprościliśmy współdzielenie plików oraz tworzymy platformę komunikacji w oparciu o Lync – mówi Waldemar Majchrzak, dyrektor IT Merlin.pl.

"Jesteśmy firmą, która opiera swoją działalność na rozwiązaniach IT. Wyrośliśmy w obszarze e-commerce i rozumiemy, że po to, by osiągać przewagę konkurencyjną i sprostać oczekiwaniom klientów musimy ciągle udoskonalać sposób działania. W dużej mierze dzieje się to w oparciu o rozwiązania IT właśnie. Od rozwiązań informatycznych oczekujemy elastyczności, mobilności, wysokiej dostępności i oczywiście bezpieczeństwa" - mówi Waldemar Majchrzak, Dyrektor IT Merlin.pl. "Rozważaliśmy różne opcje, jednak usługa od Microsoft Office 365, wpisywała się najlepiej w bieżące potrzeby firmy. Jednym ruchem rozwiązujemy kilka problemów, nie było przy tym konieczności inwestycji w 
infrastrukturę serwerową oraz w licencje serwerowe i dostępowe".

Reklama

Merlin.pl to jeden z najstarszych i największych sklepów internetowych w Polsce, który od lat znajduje się w czołówce sklepów o największej liczbie transakcji realizowanych wysyłkowo. Może pochwalić się ofertą blisko 320 tysięcy produktów oraz prawie 150 tysiącami zamówień realizowanych miesięcznie. Obecnie firma zatrudnia ponad 200 osób i obsługuje ok. 1,2 miliona klientów (ok. 4 tysięcy jednocześnie korzysta ze sklepu internetowego). Aby móc kontynuować dalszy rozwój, firma potrzebowała usprawnienia komunikacji w rozrastającym się zespole, poprzez m.in. modernizację systemu poczty elektronicznej i wdrożenie nowoczesnych form interakcji pomiędzy pracownikami. W oparciu o propozycje zaproponowane przez Komputronik Biznes, integratora rozwiązań IT, Merlin.pl wybrał Office 365 jako platformę modernizacji komunikacji i współpracy w swojej rosnącej organizacji.

Office 365 nie wymaga rozbudowania infrastruktury IT, dlatego wdrożenie wymagało niewiele czasu. Rozwiązanie jest kompleksowe - oprócz popularnego pakietu aplikacji biurowych takich jak Word, Excel czy PowerPoint oferuje profesjonalną pocztę e-mail z zaawansowanym interfejsem Outlook — dostępną lokalnie albo w przeglądarce. Skrzynka pocztowa ma pojemność 50 GB na użytkownika i umożliwia wysyłanie załączników do 25 MB. Z kolei SkyDrive Pro daje każdemu z użytkowników osobisty dysk w chmurze o pojemności 25 GB, co umożliwia archiwizowanie dokumentów w tej przestrzeni i uzyskanie dostępu do nich praktycznie z dowolnego miejsca, kiedy tylko jest to potrzebne. Zaletami takiego rozwiązania są również synchronizacja materiałów przechowywanych w chmurze z komputerem i innymi urządzeniami, łatwe udostępnianie plików, zarówno wewnątrz organizacji, jak i poza nią, a także pełna kontrola nad edycją i prawami dostępu do plików. Dzięki usłudze Lync Online użytkownicy mogą komunikować się ze sobą poprzez wiadomości błyskawiczne, połączenia głosowe lub wideo, a także sygnalizować swoją dostępność przez status online. Office 365 umożliwia również wprowadzenie dodatkowych funkcjonalności, jak na przykład system rezerwacyjny sal konferencyjnych.

"Merlin.pl jest niewątpliwie jedną z najnowocześniejszych firm e-commerce w Polsce i stawia wysokie wymagania wdrażanym rozwiązaniom IT. W obszarze, gdzie kluczowa jest błyskawiczna komunikacja między rozproszonymi lokalizacjami zaproponowana przez nas usługa Office 365 okazała się znakomitym rozwiązaniem" - powiedział Mirosław Jasiak, dyrektor Mmrketingu Komputronik Biznes.

Obecnie z Office 365 w Merlin.pl korzysta już 80 pracowników, odpowiednio przeszkolonych z zarządzania zasobami, komunikowania się i organizacji telekonferencji. Kolejni użytkownicy wdrażani są stopniowo tak, aby nie zakłóciło to rytmu pracy w firmie.  

Merlin.pl już teraz planuje dalszą implementację kolejnych funkcjonalności usługi Office 365, sukcesywne przenoszenie zasobów firmowych do chmury oraz intensywny rozwój wykorzystania Lync Online. Firma nie wyklucza zastąpienia tradycyjnej centrali telefonicznej tym właśnie rozwiązaniem Microsoft, które miałoby obsługiwać całość komunikacji w firmie.


Informacja prasowa/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: office 365

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje