Usługi częściowo płatne

INTERIA.PL planuje w najbliższych tygodniach wprowadzenie opłat za usługę rozszerzonej i bardziej wygodnej w uzytkowaniu poczty elektronicznej (dotychczasowe usługi pocztowe pozostaną w niezmienionej postaci) . Zdaniem jej prezesa płatność za przynajmniej niektóre z dotychczas darmowych usług w sieci jest nieuchronna. "Jest kwestią najbliższym tygodni, że także i my zdecydujemy się na wprowadzenie opłat za rozszerzoną pocztę elektroniczną" - powiedział w wywiadzie dla PAP Tomasz Jażdżyński, prezes INTERIA.PL.

INTERIA.PL planuje w najbliższych tygodniach wprowadzenie opłat za usługę rozszerzonej i bardziej wygodnej w uzytkowaniu poczty elektronicznej (dotychczasowe usługi pocztowe pozostaną w niezmienionej postaci) . Zdaniem jej prezesa płatność za przynajmniej niektóre z dotychczas darmowych usług w sieci jest nieuchronna.  "Jest kwestią najbliższym tygodni, że także i my zdecydujemy się na wprowadzenie opłat za rozszerzoną pocztę elektroniczną" - powiedział w wywiadzie dla PAP Tomasz Jażdżyński, prezes INTERIA.PL.

Na opłaty za rozszerzone usługi pocztowe niedawno zdecydował się portal Wirtualna Polska. Także największy portal Onet.pl pobiera opłaty za konta pocztowe w serwisie republika. "Cały rynek próbuje iść w tę samą stronę i pobierać opłaty za lepsze konta pocztowe i utrzymywane strony rozszerzonych WWW" - powiedział Jażdżyński.

Jego zdaniem problem może stanowić to, jaka część użytkowników bezpłatnych kont pocztowych zdecyduje się płacić za dotychczas bezpłatną usługę. W Stanach Zjednoczonych po wprowadzeniu opłat na lepsze płatne konta, na ich użytkowanie zdecydowało się od 2 do 5 proc. posiadaczy kont.

Reklama

"Trzeba brać pod uwagę, że polscy internauci nie są jeszcze w takim stopniu gotowi płacić za internet jak użytkownicy Internetu na bardziej rozwiniętych rynkach" - powiedział Jażdżyński. Przyznał, że bardzo trudno jest wprowadzać opłaty za usługi bez ryzyka utraty klientów. Jażdżyński dodał, że dlatego trudno szacować jaka część spośród użytkowników 2,5 mln kont poczty internetowej w Interia.pl zdecyduje się dopłacić za lepszej jakości konto. Według niego większą nadzieję na przychody z tytułu płatności w Internecie dają usługi, które od początku były pomyślane jako usługi płatne.

"INTERIA.PL ma już dwa płatne serwisy Bar i Idol, które są tworzone wspólnie z telewizją Polsat" - powiedział. Portal od trzech miesięcy prowadzi, także płatny serwis "randki", który ma już ponad 100 tys użytkowników. Zdaniem Jażdżyńskiego wprowadzenie opłat za Internet jest nie do uniknięcia, gdyż portale muszą zarabiać, aby utrzymać oferowany standard usług.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: portal | konta | opłaty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy