Tanie i dobre serwery wirtualne oraz hosting www

Wszystko w przyrodzie ma swoje miejsce. Firma ma swoją siedzibę, jej właściciel mieszkanie lub dom, ale co ze stroną firmową? Przyjrzyjmy się bliżej dostępnym na rynku opcjom oraz kryteriom ich wyboru.

Wielu laików odpowiedziałoby zapewne instynktownie, że prawidłowa odpowiedź to serwer. Nie jest to jednoznacznie nieprawidłowe, ale warto przyjrzeć się bliżej temu zagadnieniu. Serwer implikuje poniekąd osobną maszynę (komputer) uruchomioną przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Przynajmniej dopóki nie dodamy dopisku „wirtualny”, który jest tak naprawdę dzierżawą części miejsca na serwerze w sensie fizycznym. Może się to wydawać rozwiązaniem gorszym, ale taka ocena jest również niewłaściwa. Wszystko zależy od kontekstu.

Reklama

Skoro nie dysponujemy sami fizyczną maszyną, to ktoś musi to za nas zrobić, prawda? Należy wybrać odpowiedniego dostawcę usług hostingowych – renomowaną firmę z jasnym regulaminem i dobrą opinią na rynku. Przykładem takiego partnera biznesowego jest lider branży - hostinghouse.pl. W ciągu kilku lat firma przebojem wdarła się na rynek i zdobyła znaczną część udziałów, a trudno o lepszą rekomendację, bo klienci (których jest już ponad 6000) po prostu nie korzystaliby z usług mało wiarygodnego dostawcy. Wspomniany wcześniej lider rynku nie stosuje kar za przeniesienie domeny i jasno określa warunki współpracy. Zapytaliśmy o opinię Pawła Tykwińskiego (prezesa zarządu Imaginio sp. z .o. o. - właściciela marki hostinghouse.pl):

„Nasza oferta to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku na hosting dla małych i średnich stron internetowych. Przykładem może być typowa lokalna firma oferująca np. usługi sprzątania pomieszczeń czy sprzedaży miodu. To przede wszystkim dla takich osób stworzyliśmy nasz kreator prostych stron www, dzięki któremu nawet laik stworzy swoją własną witrynę internetową w 5 minut”. 

Małe i średnie firmy oraz osoby prywatne nie potrzebują wcale wydzierżawienia całej potężnej maszyny, tak samo jak nie potrzebują budować jej czy utrzymywać samemu. Wybór hostingu nie tylko spełnia wszystkie wymagania takiej grupy docelowej, ale jest także rozwiązaniem znacznie tańszym. Jednocześnie nie należy się obawiać o bezpieczeństwo ani obsługę techniczną – wprost przeciwnie, dostawcy hostingu zależy na tym, aby dbać o miejsce, na którym znajduje się wielu jego klientów jednocześnie. Jak twierdzi Arkadiusz Paździora (CEO hostinghouse.pl):

"Większość z czynności w naszej firmie (tworzenie kont hostingowych, rejestracja i odnowienia domen oraz wystawianie faktur VAT) jest zautomatyzowana, dzięki czemu zasoby ludzkie zostały ograniczone do pomocy technicznej dla klienta, która jest oczywiście bezpłatna". 

Poza prostym w obsłudze kreatorem atrakcyjnych wizualnie stron należy także zwrócić uwagę na bezpieczeństwo naszych danych. Składają się na nie między innymi częstotliwość backupu danych, fizyczne zabezpieczenie serwerowni oraz możliwość uzyskania certyfikatu SSL. Przydatny jest także okres testowy usługi. Wreszcie najbardziej oczywiste kryteria wyboru dostawcy hostingu to naturalnie niska cena i przejrzystość umowy.

Wiemy już, jakie są rodzaje miejsc, na których możemy umieścić naszą stronę oraz jak ważny jest wybór dostawcy usług i jakimi kryteriami przy jego wyborze powinniśmy się kierować. Pozostaje już tylko zakasać rękawy i zacząć zarabiać w sieci!

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: hosting | serwery

Reklama

Najlepsze tematy

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje