Świąteczne zakupy Polaków w sieci

W tym roku, jak nigdy wcześniej, prezenty łowimy w sieci. Cześć internetowych sklepów z powodu tłoku już teraz ostrzega klientów przed zostawianiem sprawunków na ostatnią chwilę - pisze "Metro".

Wszystko wskazuje na to, że tegoroczne świąteczne zakupy będą wyjątkowe. Wielu z nas zamiast tłoczyć się w sklepach, zaplanowało sprawunki w sieci. Według TNS OBOP w 2003 r. 22 proc. Polaków dokonało przynajmniej jednej transakcji w internecie. W 2005 r. zrobiła to już ponad połowa z nas - podaje ARC Rynek i Opinia. A to dopiero początek - wartość polskiego e-handlu wzrośnie do 4 mld euro rocznie - takie są prognozy do 2010 roku, które przedstawiła firma Gemius. Lwią część stanowią właśnie świąteczne zakupy.

Kwoty, jakie internauci zazwyczaj przeznaczają na prezenty, nie są na razie oszałamiające. 15,7 proc. deklaruje, że nie wyda więcej niż 100 zł. Najliczniejsza grupa - 20,4 proc. badanych chce wydać 100-200 zł. Na prezenty dla najbliższych warte więcej niż 500 zł zdecyduje się 11,4 proc. badanych - szacuje firma Gemius.

Reklama
INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: prezenty | świąteczne | świąteczne zakupy | zakupy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy