Sieć bardziej mobilna

Mobilne portale w Europie Zachodniej będą miały w roku 2007 aż 42 mln użytkowników. Wartość tego rynku sięgnie 0,9 mld euro - wynika z najnowszego raportu IDC. "Wzrost mobilnych portali reprezentuje ważny obszar rozwoju, wpływając na wiele aplikacji i usług które mogą pomóc w przyszłym sukcesie telefonii 3G" - powiedziała Rosie Secchi, analityk IDC odpowiedzialna za europejski rynek urządzeń bezprzewodowych.

Mobilne portale w Europie Zachodniej będą miały w roku 2007 aż 42 mln użytkowników. Wartość tego rynku sięgnie 0,9 mld euro - wynika z najnowszego raportu IDC.

"Wzrost mobilnych portali reprezentuje ważny obszar rozwoju, wpływając na wiele aplikacji i usług które mogą pomóc w przyszłym sukcesie telefonii 3G" - powiedziała Rosie Secchi, analityk IDC odpowiedzialna za europejski rynek urządzeń bezprzewodowych.

"Nie istnieje coś takiego jak mobilny portal dla wszystkich - użytkownicy telefonów komórkowych mają bardzo różne zachowania i inaczej korzystają z Internetu. Tylko poprzez zrozumienie tych różnic operatorzy i inni gracze tego rynku będą mogli dostarczyć usług mających znaczenie i wartość dla różnych grup".

Raport IDC podkreśla znaczenie zaawansowanej personalizacji przekazu jako czynnika, od którego zależy przyszłość mobilnego Internetu. Firmy prowadzące portale muszą zrezygnować z pełnej kontroli na rzecz wzrostu swobody użytkownika. Będzie to mieć szczególnie duże znaczenie dla aplikacji rozrywkowych a także dla... reklamodawców. Jeśli medium okaże się skuteczne jako narzędzie reklamy, wpływy operatorów i dostawców treści wzrosną, co pozytywnie odbije się na kondycji branży.

Reklama

(4D)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy