Rzeczywistość połączona z siecią

Błyskawiczne informacje o produkcie, oglądanym w muzeum dziele sztuki czy zakupionej usłudze - to wszystko ma być możliwe dzięki technologii touchatag.

Alcatel-Lucent promuje usługę touchatag powstałą w laboratoriach Bell Labs, która umożliwia powiązanie przedmiotów codziennego użytku z treścią online (adres URL) lub aplikacjami (np. klient poczty e-mail, odtwarzacz plików multimedialnych). Do zrealizowania tego powiązania usługa touchatag wykorzystuje dwuwymiarowe kody kreskowe lub technologię komunikacji bliskiego zasięgu (Near Field Communication - NFC) - nową wersję technologii RFID, która umożliwia łączenie urządzeń elektronicznych znajdujących się w niewielkiej odległości od siebie.

Reklama

W najbliższych latach można spodziewać się znacznego rozwoju rynku technologii NFC i coraz większej ilości telefonów z wbudowanym czytnikiem NFC. W chwili obecnej kody 2D mogą być odczytywane przez prawie każdy telefon z aparatem fotograficznym, w którym można zainstalować odpowiednią aplikację. Istnieje również plug-in dla przeglądarki Firefox, który pozwala na łatwe powiązanie naklejki NFC z adresem URL.

Firma Strategy Analytics zajmująca się badaniem rynku przewiduje, że w 2012 roku na świecie sprzedanych zostanie około 250 milionów telefonów z technologią NFC.

W praktyce

Po narodzinach dziecka rodzice mogą przygotować okazjonalne upominki i przykleić do nich naklejki z zaprogramowanym linkiem do internetowej galerii zdjęć. Będąc w muzeum możemy zeskanować kod 2D lub naklejkę NFC pod eksponatem i uzyskać na ekranie telefonu komórkowego informacje o artyście. Można też naklejać naklejki NFC na pudełka od płyt kompaktowych po czym przyłożenie takiego pudełka do czytnika uruchomi stronę fanklubu. Kody 2D i naklejki NFC można umieszczać na wizytówkach co sprawi, że zostaną one powiązane z profilami w portalach społecznościowych. Metody zastosowania są nieograniczone w dziedzinie reklamy, rozrywki i informacji.

Dowiedz się więcej na temat: muzeum | naklejki | rzeczywistość

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje