Roskosmos wkracza w serwisy społecznościowe

W miniony piątek Roskosmos (Rosyjska Federalna Agencja Kosmiczna) uruchomił swój oficjalny profil na Facebooku i Twitterze.

Rosyjska Federalna Agencja Kosmiczna Roskosmos poinformowała, że w celu poprawy komunikacji ze społeczeństwem uruchomiła oficjalny profil w popularnych serwisach społecznościowych Facebook i Twitter.

"Utworzenie oficjalnych profili społecznościowych wspomoże bieżący kontakt między Roskosmosem a Rosjanami, a także pomoże przekazywać informacje o przemyśle kosmicznym szerokiej publiczności", czytamy w oświadczeniu Agencji.

Na profilu Twitter (@fka_roskosmos) można już było śledzić przebieg codziennych prac na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Posty ukazują się jednak tylko w języku rosyjskim.

Inną aktywnością internetową rosyjskiej agencji jest umieszczenia nagrań i filmów w serwisie YouTube. Przez ostatnie 4 lata Agencja umieściła tam ponad 1000 nagrań.

Wzorem aktywności w internecie i mediach społecznościowych pozostaje amerykańska agencja NASA. Obecna tam od lat, posiada ponad 100 kont twitterowych, w tym osobne dla najważniejszych misji kosmicznych, jak Curiosity czy Opportunity. Jej strony internetowe były wielokrotnie nagradzane za przystępność i użyteczność. W 2008 NASA otrzymała również nagrodę za internetową transmisję z lądowania misji Phoenix. W internecie aktywnych jest też 39 astronautów.

Źródło informacji (RIA Nowosti)

Hubert Bartkowiak

Reklama

Źródło informacji

Kosmonauta
Dowiedz się więcej na temat: Roskosmos | Twitter | Facebook | Rosja | Media społecznościowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy