Rosja będzie potentatem internetowym

Rosja stanie się europejskim potentatem internetowym - najwięcej, bo aż 47 mln europejskich internautów, w 2012 roku mieszkać będzie właśnie w Rosji.

Na rosyjskim rynku zarabiać będą przede wszystkim lokalne firmy - podał we wtorek "The New York Times", powołując się na dane analityków ING Bank.

Według analityków ING Bank, w końcu 2006 roki w Rosji będzie ok. 20 mln internautów, a do końca 2012 roku ich liczba wzrośnie o 27 mln.

Rosyjscy internauci w 2012 roku będą przede wszystkim mieszkali w dużych miastach (ponad 2/3) i będą korzystali z dostępu szerokopasmowego do internetu (ponad 60 proc.).

Cały rynek internetowy w Rosji wart jest obecnie 110 mln USD, a w 2012 roku będzie to już 1 mld USD. Wyprzedzą go pod tym względem Niemcy, Wielka Brytania, Szwajcaria, Francja i Włochy, a konkurować z nim będą rynki krajów Beneluxu, Irlandia, Hiszpania i państwa skandynawskie.

Reklama

Na rynku rosyjskim w 2012 roku, tak jak obecnie, zarabiać będą głównie firmy lokalne. W 2006 roku wśród portali informacyjno-usługowych pierwsze miejsce zajmował rosyjski Yandex (64 proc. użytkowników rosyjskiego internetu używa tego portalu), drugie miejsce zajmował serwis e-mailowy Mail.ru (56 proc.), a trzecie portal Rambler (53 proc.). Najczęściej odwiedzanym w Rosji portalem międzynarodowym jest Google (28 proc.).

Według analityków ING Bank, taka sytuacja na rosyjskim rynku nie zmieni się przynajmniej do 2015 roku.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | firmy | ing
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy