Przyszłość należy do internetu!

Przyszłość to internet - taki wniosek płynie z raportu "Internet 2006. Polska, Europa, Świat", opracowanego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej Interactive Advertising Bureau Polska do którego należy portal INTERIA.PL.

Według badania Megapanel PBI/Gemius, liczba polskich internautów mających więcej niż 7 lat pod koniec 2006 roku wynosiła 13,1 mln. Polska zajmuje 9. miejsce w Europie pod względem liczby internautów. Te dane miały realne przełożenie na handel w sieci. Obroty polskiego e-commerce wzrosły w 2006 roku do 5 mld złotych - obecnie internetowe zakupy robi ponad 3,3 miliona osób.

Reklama

- Rok 2006 w internecie upłynął pod znakiem wzrostu wydatków na reklamę online, spektakularnego wzrostu popularności serwisów tworzonych przez użytkowników oraz rozwoju rynku handlu elektronicznego - podkreślał Michał Tober, Prezes IAB Polska. W 2006 roku wydatki netto na reklamę w polskim internecie wyniosły około 215 mln złotych. Oznacza to zwiększenie nakładów o prawie 60 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

Liczba internautów tymczasem będzie jedynie rosnąć - znacznie większa konkurencja na rynku dostępu do internetu spowodowała, że liczba łączy szerokopasmowych w Polsce wzrosła o ponad 170 proc.

W Polsce z internetu częściej korzystają mieszkańcy miast (prawie 50 proc.) niż wsi (22 proc.). Internauci w większości to ludzie młodzi - w grupie wiekowej od 15 do 19 lat prawie wszyscy korzystają z sieci. Trzy czwarte polskich internautów łączy się z siecią w domu, 91 proc. posiada stałe łącze. Średni czas korzystania z internetu w Polsce wzrósł w ciągu 2006 roku z 25 do 30 godzin miesięcznie.

Raport strategiczny IAB Polska przedstawia następujące zagadnienia: Dostęp do internetu, Broadband, Konsumenci online, Czas korzystania, Reklama Online, Wyszukiwarki, Witryny internetowe, E-commerce, Web 2.0.

Główne wnioski płynące z raportu przedstawili dziennikarzom przedstawiciele zarządu IAB Polska: Michał Tober - Prezes IAB Polska, Robert Biegaj - Wiceprezes IAB Polska, Piotr Kowalczyk - członek Zarządu IAB Polska, Jarosław Sobolewski - Dyrektor generalny IAB Polska oraz Arkadiusz Kustra - współautor raportu oraz członek rady badania PBI.

Dowiedz się więcej na temat: internet | przyszłość

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje